for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei:
Vi har ved en feil utbetalt full lønn til en ansatt som får 70% AAP, dvs han skulle ha fått 30% lønn fra oss. Vedkommende tilbakebetalte differansen mellom nettobeløpet han burde ha fått og det han fikk.
Hvordan skal jeg korrigere dette?
Jeg tenker at dette skal registreres slik:
Fast lønn -32.408,99 (feil utbetalt lønn 70% av 100%)
Korreksjon tilbakebetalt 20.134,99 (tilbakebetalt nettobeløp av ansatt)
Skatt korreksjon 12.274,00
Blir dette korrekt ??
Takk for svar 🙂
Løst! Gå til løsning.
Har forsøkt å sende inn korreksjon i dag hvor jeg skulle bruke lønnsarten for korreksjon skatt. Når a-meldingen skulle sendes fikk jeg melding om at det ikke er lov til å sende positiv skatt til skatteetaten på den ansatte. Håper vi får svar på dette snarest.
Hei:
Ifølge visma så kan dette tipset benyttes
Der vises korreksjon av skattetrekk med positivt fortegn, blir litt forvirret..
Noen som kan hjelpe :?
Mvh
Hei,
Veiledningen til a-melding sier at lønn må korrigeres i samme måned som feilen har oppstått. Les mer om dette på Skatteetatens sider her.
I versjon 14.10 av Visma Lønn får du ikke sendt inn a-melding på lønnskjøring der forskuddstrekk per ansatt er positiv per periode. Dette er fordi du hadde fått feil på dette i a-meldingen.
Grunnen til at korrigering av forskuddstrekk er positivt i brukertipset er fordi forskuddstrekket skal tilbakeføres. Dette må som sagt gjøres i samme måned som feil lønn ble ført, sånn at forskuddstrekket totalt for måneden blir 0 eller et negativt tall.
Eksempler på korrigering er beskrevet i dette brukertipset
Hvis dere ønsker mer support ta kontakt med oss direkte via telefon eller e-post, eller med deres Visma partner.
Mvh Renate,
Visma HRM support.
Hei:
dette ble korrigert i samme måneden feilen oppsto, jeg bare lurte på om oppsettet av korrigeringen var korrekt 🙂
Mvh
Hei,
Det ser korrekt ut, og så lenge du har brukt lønnsarter som i brukertipset er dette ok.
Mvh Renate,
Visma HRM Support.
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.