Mine områder
Hjelp
Daniel Hunn1
CONTRIBUTOR ***

Lønnsslipp i Digipost

av Daniel Hunn1

Hei,

Jeg har fått et spørsmål fra en gruppe ansatte, de lurer på om det er mulig å få lønnsslipp i Digipost? Evt. er det planlagt støtte for dette i fremtiden?

7 SVAR 7
Godkjent løsning
Morten A. Karlsen
VISMA

av Morten A. Karlsen

Publisering av lønnsslipp til Digi post vil ikke bli gjort mulig fra Visma Lønn. Så her vil løsningen være Visma.net Payslip.

Når en ansatt slutter, fjern eventuell andre roller, men la den ansatte beholde rollene for Payslip så har de tilgang så lenge som du / ditt firma tillatter at de har rollene. Ikke fjern krysset for Visma.net.

bjornbergqvist
CONTRIBUTOR **

av bjornbergqvist

Kommer Payroll som utvecklas i Visma.net att ha koppling till Digipost eller Eboks?

av Morten A. Karlsen

Når kunder benytter Payroll, vil det for de fleste være mest effektivt at de ansatte benytter seg av de tilhørende selvbetjeningsløsninger. Og da er de brukere av Visma.net, og da er Payslip lett tilgjengelig. Så pr. nå er det ingen slike planer. Men Payroll utvikles løpende, så registrer ditt ønske her: https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-net-Payroll/idb-p/NO_SW_vismanet_Payroll_ideer

bjornbergqvist
CONTRIBUTOR **

av bjornbergqvist

Pingar denna posten trots att den är 2 år gammal. På Digiposts hemsida så har de en logo för Visma, så jag antar att det finns någon integration byggd, troligen för fakturor eller liknande, men jag vill nog sälla mig till övriga att detta skulle vara önskvärt även till Visma Lønn. Vi har idag en nordisk portal, ej Visma Net och behöver en väg att publicera våra lönespecar till våra anställda. Övriga länder, Sverige, Danmark och Finland har idag välkända lösningar för detta som liknar Digipost och de större lönesystemsleverantörerna i respektive land har integrationern till detta. Exempel på det är att Visma Min Lön och Visma Agda har integrationer till Kivra i Sverige.

 

Jag förstår att Visma Net plattformen är stor i Norge men att undvika andra lösningar är inte rätt väg att gå och som @Nancy Rydberg Sonen påtalar tidigare så finns det ett stort värde i att de anställda kan ha kvar sina lönespecar digitalt även om de slutar arbeta hos en arbetsgivare. Som @Daniel Hunn1 också påpekar så blir det ett väldigt omständigt sätt att ha en specifik app bara för att se en lönespec när denna appen inte ger något annat.

Nancy Rydberg Sonen
CONTRIBUTOR ***

av Nancy Rydberg Sonen (Oppdatert ‎22-03-2019 11:11 av Nancy Rydberg Sonen )

Dette er en veldig god idé.

Når ansatte slutter, så har de tilgang til lønnsslipper fra tidligere arbeidsgiver.

Og ikke minst lønnsoppgaven/sammenstillingsoppgaven for fjoråret.

 

Da kan vi fjerne haken for tilgang i Visma net tidligere enn vi trenger idag.

Ørjan Myhr
PARTNER

av Ørjan Myhr
Har ikke hørt om støtte for Digi post. Men har dere sjekket ut Visma Payslip? Visma har en egen app du kan publisere lønnslippene til. Kanskje det er noe sånn dine ansatte ønsker seg?
Mvh Ørjan Myhr, Proplan AS Stavanger
Mobil 98260908
Daniel Hunn1
CONTRIBUTOR ***

av Daniel Hunn1

@Ørjan Myhr 

Jeg kjenner til Visma Payslip, men det virker litt unødvendig at alle de ansatte skal skaffe seg egen brukerkonto hos Visma kun for denne tjenesten, det blir i tillegg den eneste funksjonen til kontoen siden vi ikke bruker Visma Expense. Jeg hadde nok sett en større nytteverdi hvis vi brukte expense.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"