Mine områder
Hjelp
Mette Nybakken1
CONTRIBUTOR ***

Mangler virksomhetsnummer

av Mette Nybakken1

Hei!

Jeg skal registrere et nytt firma i Visma Lønn, og dette firmaet har ikke virksomhetsnummer (jeg finner i hvert fall ikke noe i brreg.). Skal jeg da legge inn organisasjonsnummeret når jeg skal registrere arbeidssted?

 

Mette Nybakken

3 SVAR 3
Godkjent løsning
Ronny Aukrust
VISMA

av Ronny Aukrust

Hei 🙂

 

Da må du skaffe deg et virksomhetsnummer. Om du opprettet selskapet uten ansatte, ble du kanskje ikke tildelt virksomhetsnummer. Du må da skaffe deg det så snart du får arbeidstakere i din virksomhet. 

For å skaffe deg et virksomhetsnummer, må du sende "Samordnet registermelding" til Enhetsregisteret. Se veiledning hos Brønnøysundregistrene.

 

Det er mulig å bruke juridisk nummer i stedet for virksomhetsnummer. Du vil få sendt inn a-meldingen, men det kan medføre stor forsinkelse i innsendingen av data til Aa-registeret. Vi anbefaler derfor at alle bruker virksomhetsnummer ved innsending av a-meldingen. 

 

Dette svaret er hentet fra Altinn: https://www.altinn.no/a-ordningen/nyheter-og-nyhetsbrev/husk-virksomhetsnummer-i-a-meldingen/

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei, du må trykke på "oversikt over registrerte virksomheter" etter at du har fått resultat på firma du spør etter i brønnesundregister. 

Mette Nybakken1
CONTRIBUTOR ***

av Mette Nybakken1

Det ligger ikke noe der heller. Firmaet har aldri hatt ansatte før.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"