Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Overføring fra Huldt & Lillevik til Visma Lønn

av Anonymous

Hei,

Vi har en kunde som benytter Huldt & Lillevik. Vi skal nå få de inn på Visma Lønn hos oss som byrå.

Er det en enkel måte å få importert/overført alle ansatte, lønnshistorikk, ansiennitet etc fra Huldt & Lillevik til Visma Lønn? Er det i så fall en måte som er bekreftet at fungerer, eller er det bare teoretisk?

Det er snakk om ca 200 ansatte, så det blir i så fall en god del jobb med å legge inn all ansattinformasjon manuelt..

2 SVAR 2
Godkjent løsning
Ronny Aukrust
VISMA

av Ronny Aukrust

Hei 🙂

 

Det finnes et par måter å kunne overføre ansatte fra Huldt & Lillevik til Visma Lønn på. Den ene er å benytte Excelarket som du finner i denne linken, https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-Lonn/Innlesing-import-av-data-til-Visma-Lonn-excel.... Det blir å kopiere og lime inn, men med så mange ansatte vil det nok føles som en besparelse allikevel.

Dette vil kun gjelde ansattopplysninger, ikke lønnshistorikk, lønnsarter, .o.l.

 

En alternativ måte er å høre med din Visma Partner om konvertering gjennom Konverteringsfabrikken. Jeg vil nok anbefale å kun konvertere firmaopplysninger og ansattopplysninger, da det er noen fallgruver å gå i ved å konvertere alle data. Ved behov for oppslag, så kan man kjøre en konvertering til på en ekstraklient, som kun benyttes til oppslag.

 

Så kort oppsummert vil nok alternativ 1 være enklest dersom du ønsker å foreta deg dette selv, mens alternativt 2 kan diskuteres med en Visma Partner.

 

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Takk for godt svar - da sjekker vi med forhandler vedr Konverteringsfabrikken, og har evt "fall back" på import av arket du linker til.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"