Mine områder
Hjelp
goliro
CONTRIBUTOR **

Reversering av utbetalt lønn

av goliro

Har en klassisk lønn sak, ansatt med fastlønn sluttet og ikke meldt til lønn. Har mottatt 2 lønninger for mye i 2020, November og desember. Hvordan er det best å reversere dette nå i nytt regnskapsår?

Må vel sende korrigering A-melding? må jeg gjøre noe med skatten i og med at dette blir i nytt regnskapsår? kan trekke det fra feriepengene hans men blir det riktig i forhold til skatten?

 

 

 

 

8 SVAR 8
goliro
CONTRIBUTOR **

av goliro

Hei igjen

Jeg fikk ikke svar på spørsmålet mitt. 

Han skal også betale tilbake beløpene til oss, hvordan trekker jeg dette fra feriepengene hans i Visma?

av Renate Martensson

Hei,

 

Diskusjonsforumet i Community er ikke en direkte supportkanal, men et forum der brukere kan hjelpe hverandre med spørsmål og svar. 

Hvis du ønsker bistand til din problemstilling kan du ta kontakt med din Visma forhandler eller support, du finner opplysninger om begge her.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

Godkjent løsning
Renate Martensson
VISMA

av Renate Martensson

Hei,

 

Feil rapportering av lønn må korrigeres i de månedene de har oppstått.

Du må derfor opprette lønnskjøring i november og desember for å korrigere dette, vi har beskrevet hvordan i dette brukertipset

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

goliro
CONTRIBUTOR **

av goliro

Men hva med det at dette er i avsluttet lønns år? jeg kan vel ikke kjøre nytt lønnskjøring i år som er avsluttet??

av Renate Martensson

I Visma Lønn kan du ha to lønnsår åpne og kjøre lønn på begge disse årene, når du opprettet 2021 var det 2019 som ble avsluttet.

Så du har fortsatt mulighet til å kjøre lønn på lønnsår 2020.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

 

 

goliro
CONTRIBUTOR **

av goliro

Åh ja det viste jeg ikke faktisk. Så selv om A-meldingen er kjørt også for januar så kan jeg opprette lønnskjøringen i desember også kjøre nytt korrigert A-melding?

 

goliro
CONTRIBUTOR **

av goliro

En ting til, han har jo feriepenger som dekker det hele og kan trekkes fra, hvis alt reverseres mot det må jeg likevel korrigere Skatt og aga fra kontoene?

 

av Renate Martensson (Oppdatert ‎12-02-2021 10:51 av Renate Martensson VISMA )

Korrigering må som sagt skje på riktig periode og år. Hvis du korrigerer lønn mot feriepenger, vil han få negativ lønn på inntektsbeskrivelse Fastlønn for 2021, og dette er ikke i henhold til veiledningen til a-meldingen.

 

Opprett kjøringer som beskrevet i brukertipset og send disse til a-meldingen for november og desember 2020.

 

Mvh Renate,

Visma HRM Support

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"