Mine områder
Hjelp
Ole Gunnar Severinsen
CONTRIBUTOR ***

Ugyldig eller manglende vedlegg ved henting av skattekort

av Ole Gunnar Severinsen

Ved henting av skattekort i Visma lønn får  vi at det er "ugyldig eller manglende vedlegg" om vi har tatt med firmaer som ikke har ansatte. 

 

Dette gjør en veldig enkel oppgave å hente nye skattekort til alle firmaene til en mye mer komplisert oppgave ved å måtte sortere ut de firmaene som ikke har ansatte.

8 SVAR 8
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

hvis dere oppretter året 2018 på alle ansatte så funker det. fikk samme feilmelding her men når jeg hadde satt inn 2018 på alle sammen ble det hentet

Satish Chander
CONTRIBUTOR ***

av Satish Chander

Korrekt, ja, der det mangler lønnsår 2018 på de ansatte, blir det ikke hentet skattkort.

 

Men det er et annet problem i Visma Lønn, når man bestiller skattekort for flere klienter samtdig.

Enkelte arbeidsgivere (klienter), blir lagt inn to ganger og da stopper det hos Skatteetaten.

 

Håper Visma ordner dette snarest mulig!

 

Ivar Anton Jakobsen
CONTRIBUTOR **

Ja - stemmer det og jeg har bedt Visma ordne dette i samarbeide med Skatteetaten ASAP !

Ivar Anton Jakobsen
CONTRIBUTOR **

Denne e-posten kom nettopp fra Visma.

 

Hei.

 

Beklager for sent svar da det har vært litt hektisk her.

Men utvikling hos oss jobber med patch som skal bli lagt ut om kort tid, som skal løse utfordringene vi har hatt med skattekortimporten.

Denne vil bli lagt ut på Community når den er klar. 

 

 

 

Visma HRM support

Switchboard +47 46 40 40 00 | Direct +47 40 10 40 17

 

Visma Software AS

Dikeveien 54, 1661 Rolvsøy | https://www.visma.com/lonnsportal

Satish Chander
CONTRIBUTOR ***

av Satish Chander

Vi har opplevd det samme.

Det virkser som om det er noe feil/bug i Visma Lønn.

Enkelte arbeidsgivere (klienter), blir lagt inn to ganger og da stopper det hos Skatteetaten.

 

Vi fikk også en telefon fra en IT-kar fra Skatteetaten, som også hadde mistanke om at det kan være noe feil i Visma Lønn. Han sa også at det var flere som hadde opplevd det samme.

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

sett inn 2018 på alle ansatte da går det den vet ikke hva den skal hente når året ikke er opprettet på de ansatte

Ivar Anton Jakobsen
CONTRIBUTOR **

Vi har samme problemet og forstår aty det er et problem som Visma og Skatteetaten må løse ASAP !

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"