Mine områder
Hjelp
Caroline Hisdal
CHAMPION *

Fra innkjøpsordre finne tilhørende matchet innkjøpsfaktura

av Caroline Hisdal

Hei Visma.net ERP.

 

Kan stå i inng.faktura og klikke på link til innkjøpsordren. Men hvorfor kan jeg ikke stå i innkjøpsordren og få en link å klikke på til innkjøpsfakturaen. Trenger å kunne gå begge veier.

 

Samme fra bildet for Detaljer for lagertransaksjon. Har linje for mottak, kan klikke på mottaksnr, kan klikke derfra til innkjøpsordren- men jeg skal ha tak i innkjøpsfakturaen. Ingen link.

 

Vennlig hilsen Caroline Hisdal

5 SVAR 5
AndreasS1
CHAMPION **

av AndreasS1

Hei, Nå har vi fått en nyttig funksjon for å komme direkte til faktura fra artikkel visning med hjelp av "sidepanel". 

SIdepanel - Ingfaktura.jpg

Caroline Hisdal
CHAMPION *

av Caroline Hisdal

Heisan, er det en tilpasning man må kjøpe eller en funksjon som som ligger i standarden nå - for vi har ingen knapp for sidepanel?

mvh Caroline

AndreasS1
CHAMPION **

av AndreasS1

Dette er en ny funksjon som blir tilgjenelig nå eller snart for alle, mener den må slåes på fra Visma sin side. De som setter opp panel og har satt opp raportene i Visma for dere bør lage det som det er behov for.  

Sv: Sidepanel bruker - Ideer - Visma Community

Caroline Hisdal
CHAMPION *

av Caroline Hisdal

Takk for svar : )

Bare litt rart at når man motsatt er i salgordre så kan man gå på fane Leveranser og finne utg.faktura.

Tenkter da at man når man er i bestilling, bør kunne gå på fane for varemottak og finne inng.faktura. Det kunne Visma enkelt fikse. Men ok da klikker jeg videre på mottak og så rapport som du skriver.

Godkjent løsning
AndreasS1
CHAMPION **

av AndreasS1

Fra innkjøpsordre må du gå gjennom varemottak som blir linket mott inng.faktura. 

 

Varemottak - Rapporter - Vis varemottakets faktureringshistorikk. 

 

Bruker dere annet system for varemottakt som BX vill ikke link fra innkjøpsordre til varemottak vises, Bug.

 

Fra varer og lagertransaksjoner gjelder samme prosedyre.  

 

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"