Mine områder
Hjelp
Tone73
CHAMPION ***

Frigi inngående faktura på egen skjerm

av Tone73

Noen som vet om det er muligheter i Visma.net Financial og frigi fakturabilde på annen skjerm når man skal gå igjennom og føre/oppdatere de? 

12 SVAR 12
AndreasS1
CHAMPION **

av AndreasS1

Høres her ut som spørsmålet her er å få en mer strømlinjeformet gjennomgang av fakturaer.


- Det å åpne dokumenter i Visma er jo ok men det er mange klikk og bilde organisering. 
- Når man skal gå gjennom mange fakturaer så blir det en del klikk kontra og ha en visning (som "Vis fil" men som åpner seg i eget vindu) av fakturaen du jobber på som FØLGER den faktura du jobber med.

- Er fakturaen på flere sider så må man jo åpne i pdf visning. Det er jo umulig å jobbe med "Vis filer" bilde samtidig som man går gjennom en faktura på flere sider. 

Tone73
CHAMPION ***

av Tone73

Enig, i andre programmer så kommer alle vedlegg i programmet så man kan bla i de fortløpende, evt. frigi de og stokke de hvis de er lest inn i en annen rekkefølge enn de skal være. Opplever også at jeg mottar EHF fakturaer i tillegg til PDF fra leverandører og da er det tilfeldig om EHF fakturaen kommer som visning eller faktura i PDF også kommer de som 2 forskjellige vedlegg så man må bytte filer og ikke bare bla mellom de 2 pdf vedleggene. Så løsningen for meg her har vært at jeg må lagre ned, slette også laste opp igjen, samt legge til igjen som vedlegg for å kunne sende faktura ut på godkjenning i Approval. 

BeritAnne
CHAMPION ***

av BeritAnne

Hvorfor mener du at det er umulig å jobbe med 'Vis filer' hvis faktura er på flere sider.?
Det er jo mulig å bla mellom sidene, og velge mellom flere vedlegg via de knappene som er over visningsbildet.

Vis filer.jpg

AndreasS1
CHAMPION **

av AndreasS1

Når jeg har en faktura på flere sider og skal linke til ordre "Legge til varemottak/varemottakslinje/innkjøpsordrelinje"  så hopper visningen alltid til første side, bilde nedenfor. Dermed må jeg åpne pdf for å se der man jobber. 

 

- Problem 2 når fakturaen er stor er at det må gjøres på nytt om man ikke er rask fordi det ikke er lagret. 2021-06-03_11h17_19.gif

BeritAnne
CHAMPION ***

av BeritAnne

Dette var jeg ikke klar over, og forstår absolutt frustrasjon/irritasjon dersom bildet hopper tilbake til første side ved slike operasjoner.

Dette bør Visma notere seg å få gjort noe med.

AndreasS1
CHAMPION **

av AndreasS1

Om det jeg påstår her er feil, eller det finnes en annen måte å gjøre dette på vill jeg gjerne vite dette. 

Tone73
CHAMPION ***

av Tone73

Vil da dette bildet oppdatere seg ettersom man da jobber seg igjennom inngående fakturaer eller må man manuelt hente opp for hver faktura etter som man skal behandle de? Ser ikke ut som den endrer seg for her åpnes jo bare en pdf i et nytt vindu? Vet jo andre programmer har denne muligheten, så synes det er litt rart at ikke visma har en sånn løsning da man som regel er avhengig av å se faktura for å få bokført den riktig.

BeritAnne
CHAMPION ***

av BeritAnne

Da metoden jeg har beskrevet åpner PDF-vedlegget i egen fane og ikke som i et skjermbilde i VnF, vil dette bildet ikke kunne oppdatere seg når man jobber igjennom flere faktura.  Derfor skrev jeg at dette kan "oppleves litt omstendelig".

 

Imidlertid så fungerer jo skjermbildet 'Inngående faktura' fungerer slik når man har på 'Vis filer', så da er jeg tilbake til hva som egentlig var ditt opprinnelige ønske.

Dersom det er at du syntes det blir for lite plass i skjermbildet vil jeg heller anbefale deg å skaffe større skjerm.  Det er også mulig å utvide et skjermbilde over flere skjermer slik jeg har gjort her, og da tenker jeg at du oppnår det du ønsker.

Skjermer.jpg

Tone73
CHAMPION ***

av Tone73

Der hadde du løsningen utvide over 2 skjermer, men synes det er merkelig at ikke visma som andre programmer jeg har brukt (Duett og PoGo) at man kan løsne/frigi bilde med PDF av fakturaen som man kan flytte det til annen skjerm. Men da løser det seg selv om jeg ikke synes det er noe god løsning.

BeritAnne
CHAMPION ***

av BeritAnne

Har litt problem med å forstå helt hva du spør om.
Jeg går ut fra at du er klar over muligheten til å åpne VnF i flere faner og nettlesere og dermed ha forskjellige bilder på forskjellige skjermer.
Kan du prøve å beskrive litt bedre?

Tone73
CHAMPION ***

av Tone73

Det jeg lurer på er om man kan frigi pdf fil (som man får opp når man trykker på vis fil) når man skal behandle inngående fakturaer så dette bildet her blir litt større og man kan ha pdf av inngående faktura på en annen skjerm.Skjermbilde.PNG

BeritAnne
CHAMPION ***

av BeritAnne

Ja, for så vidt...

Du kan gå på Filer og trykke på vedlegget som ligger der.
PDF'en vil da komme opp i egen fane som du kan flytte til en annen skjerm.

Fakturabilde.jpg

Dette kan kanskje oppleves litt omstendelig dersom du skal igjennom mange faktura, men er absolutt en mulighet dersom det er faktura med mye info som du ønsker å se bedre på.

 

Filer kan du også få opp direkte fra listevisninger ved å trykke på det gule merket i kolonnen for vedlegg.

Kan dette være en greit arbeidsmåte for deg?

Fakturabilde2.jpg

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"