Mine områder
Hjelp
Shawn_sirwan
CONTRIBUTOR **

Import av inngående som kommer på mail/epost

av Shawn_sirwan

Hei, Vi får en god del fakturaer på epost hver dag, noe som gjør at vi må skrive ut alle fakturaene for så å bruke skanneren til å importere fakturaene inn i VISMA fakturabehandling. Er det ikke mulig å sette opp en automatikk i dette slik at når en faktura kommer inn i innboksen så blir den automatisk videre sendt i flyten og tolket?

5 SVAR 5

av Stian Alexander Lie

Hei, 

 

jeg kan lite om Visma Enterprise, men jeg kan garantere at dette kan gjøres vesentlig mye enklere. 

 

Det å skrive ut for å skanne inn er bare en tungvin måte å lagre dokumentet på ett annet filområde. Det kan være at du skanner til en epostadresse eller ett mappeområde. Men det kan uansett gjøres enklere enn denne prosessen. 

 

Hvis det er slik at det videresendes (f.eks. til orgnr@autoinvoice.no som jeg nesten føler jeg kan garantere er ihvertfall en mulighet dere kan benytte) så kan dere bare sette opp videresending av eposten til denne adressen (orgnr må erstattes av ditt faktiske orgnr)

 

Lagres det på ett filområde så finnes det plugins for dette, eller det kan lages for deg. Vi har satt opp automatikk for tilsvarende saker for andre kunder (andre løsninger) så her er det muligheter. 

 

Ta gjerne kontakt om du trenger pristilbud på noe, men tipper å sende til orgnr@autoinvoice.no er det snarteste for deg. 

 

mvh

 

Stian

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Shawn,

Ikke helt sikker på hvilket fakturamottak du skal ha det til, men jeg vil tro at den enkleste løsningen for deg er å legge opp en regel i e-postklienten din som videresender innkommende e-post videre til en annen mottaksadresse automatisk. De fleste moderne e-postklienter støtter dette. Ville tatt et kjapt Google-søk og sett hva som skal til for å fikse dette på din e-postklient.

 

Gjelder dette Visma.net ERP, så skal du bare videresende mailen til [orgnr]@autoinvoice.no

 

Hilsen Stian

KHpwc
CONTRIBUTOR *

av KHpwc

Fungerer dette på testselskaper? org.nr som er laget på testselskapene er fiktive

Shawn_sirwan
CONTRIBUTOR **

av Shawn_sirwan

Hei,

Takk for svar.

Det er slik at vi bruker Visma Enterprise, fakturabehandling(windowsmodul). Alle fakturaer som kommer til vår epost adresse, må vi skrive ut deretter skanne de inn i fakturaflyten i visma.

Nå som vi har hjemmekontorer, hadde det vært fint dersom det fantes en løsning, der fakturaene som kommer på epost blir automatisk lagt inn i visma på en eller annen måte, uten at vi må innom kontoret for å skrive ut og skanne de.

 

 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen,


Om du bruker Visma Enterprise, så anbefaler jeg deg å henvende deg til Community for Visma Enterprise, da dette forumet handler om et annet ERP-system, Visma.net ERP.

 

Uansett, så ville jeg gjort noen søk ang. automatikk i e-postforsendelse videre fra en klient, det er universalt 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"