Mine områder
Hjelp
ketil_holt
CONTRIBUTOR ***

Importere vekt/dimensjon

av ketil_holt

Hei,

 

Er det mulig å importere vekt på varer i en excel-fil?

6 SVAR 6
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Ketil,

Bare for å bygge videre på det Stig sier, så kan du oppdatere artiklene dine ved hjelp av en import.

Du kan ta utgangspunkt i artikkelkoden i importen, for så å oppdatere kun bestemte felter på varen. Du vil ikke behøve å gjøre en helt ny import av artiklene. 

Du trenger da kun et Excel-ark med liste over varene i skal oppdatere eksempelvis i kolonne A, og vekt-verdien i kolonne B. Når importen mappes mot riktig felt, så vil respektivt felt på de listede varene oppdateres.

Din Visma.net-partner kan bistå deg med dette hvis du trenger hjelp.

Hilsen Stian

ketil_holt
CONTRIBUTOR ***

av ketil_holt

Hei og takk for tilbakemelding.

Testet dette her nå med et par varer, men jeg finner ikke noe felt med vekt å mappe imot i vareimport

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

For lagervarer er det målobjekt "Vekt/Volum->Dimensjoner", og deretter felt "Vekt".
For ikke-lagerførte varer er det målobjekt "Emballasje->Dimensjoner" og deretter felt "Vekt".

Se vedlegg for eksempel på import for lagervarer.

/Stian

ketil_holt
CONTRIBUTOR ***

av ketil_holt

Ok.

 

Dette har ikke jeg vært borte i før, så her må jeg nok be om litt hjelp.

Jeg må vel da opprette en supportsak tenker jeg

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen,

Skjønner nå at du tok utgangspunkt i den forhåndsbygde importen for varer. Denne har ikke parameteret for vekt innebygd. Det enkleste i den forbindelse vil være å lage en helt ny import, veldig enkel, med kun de to parameterne (vare-ID og vekt).

Alternativt kan du også be din partner om å lage til en oppdateringsfunksjon i selve forespørselen for deg. Vekt-feltet er et av feltene du kan oppdatere direkte i skjermbildet for lagervarer hvis dette er åpnet opp for. Dette er dog mer hensiktsmessig å bruke hvis du skal oppdatere én og én vare, da samme verdi vil tilfalle alle varer du velger. En import er derfor det beste å bruke dersom du har en rekke varer som skal ha ulike verdier.

Håper det hjelper!

Hilsen Stian

 

 

Stig Torp
PARTNER

av Stig Torp

Hei du.

 

Ja om du gjør en import av artiklene på nytt der importscenariet ditt inneholder disse feltene.

 

/Stig

97118987

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"