avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Importere vekt/dimensjon

Hei,

Er det mulig å importere vekt på varer i en excel-fil?

6 SVAR 6
Highlighted
PARTNER

Sv: Importere vekt/dimensjon

Hei du.

Ja om du gjør en import av artiklene på nytt der importscenariet ditt inneholder disse feltene.

/Stig

97118987

Highlighted

Hei Ketil,

Bare for å bygge videre på det Stig sier, så kan du oppdatere artiklene dine ved hjelp av en import.

Du kan ta utgangspunkt i artikkelkoden i importen, for så å oppdatere kun bestemte felter på varen. Du vil ikke behøve å gjøre en helt ny import av artiklene. 

Du trenger da kun et Excel-ark med liste over varene i skal oppdatere eksempelvis i kolonne A, og vekt-verdien i kolonne B. Når importen mappes mot riktig felt, så vil respektivt felt på de listede varene oppdateres.

Din Visma.net-partner kan bistå deg med dette hvis du trenger hjelp.

Hilsen Stian

Stian Melheim
Certified Cloud ERP Consultant
Azets Technology
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Hei og takk for tilbakemelding.

Testet dette her nå med et par varer, men jeg finner ikke noe felt med vekt å mappe imot i vareimport

Highlighted

Hei,

For lagervarer er det målobjekt "Vekt/Volum->Dimensjoner", og deretter felt "Vekt".
For ikke-lagerførte varer er det målobjekt "Emballasje->Dimensjoner" og deretter felt "Vekt".

Se vedlegg for eksempel på import for lagervarer.

/Stian

Stian Melheim
Azets Technology
CONTRIBUTOR ***

Ok.

Dette har ikke jeg vært borte i før, så her må jeg nok be om litt hjelp.

Jeg må vel da opprette en supportsak tenker jeg

Highlighted

Hei igjen,

Skjønner nå at du tok utgangspunkt i den forhåndsbygde importen for varer. Denne har ikke parameteret for vekt innebygd. Det enkleste i den forbindelse vil være å lage en helt ny import, veldig enkel, med kun de to parameterne (vare-ID og vekt).

Alternativt kan du også be din partner om å lage til en oppdateringsfunksjon i selve forespørselen for deg. Vekt-feltet er et av feltene du kan oppdatere direkte i skjermbildet for lagervarer hvis dette er åpnet opp for. Dette er dog mer hensiktsmessig å bruke hvis du skal oppdatere én og én vare, da samme verdi vil tilfalle alle varer du velger. En import er derfor det beste å bruke dersom du har en rekke varer som skal ha ulike verdier.

Håper det hjelper!

Hilsen Stian

Stian Melheim
Azets Technology