Mine områder
Hjelp
OKR
CONTRIBUTOR **

Inngående betalinger

av OKR

Hei,

 

21.03 er siste dag kundebetalinger har blitt importert inn i Visma.net. Er kommet flere innbetalinger de siste dagene i nettbanken, men er ikke kommet over. 

 

Noen flere som har samme problemet? 

 

Synkronisering med Centsoft har også delvis stoppet opp, samt en magisk konto 2090 har dukket opp (men det er mindre viktig å få ryddet opp i 🙂

4 SVAR 4
Markus Wang
VISMA

av Markus Wang

Hei @OKR !

Hvilken bank gjelder det? DNB hadde noe forsinkelser den 21.03, men dette ble løst samme dag. Utover det er vi ikke kjent med problemer hos andre banker eller kunder. 

 

Når det gjelder integrasjon mot Centsoft anbefaler jeg deg å kontakte din integrasjonspartner 🙂

 

Den magiske 2090 kontoen viser udisponert årsresultat fra forrige regnskapsår. Det vil vises som saldo på konto 2070 før årsskiftet og som saldo på konto 2090 etter årsskiftet. Når du disponere årets resultat f.eks mellom konto 8960 og 2050 vil kontoen nulles, dette skjer automatisk. Du kan lese mer om årsavslutning og kontoene her:
https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-ERP/Arsavslutning-i-Visma-net-Financials/ta-p/...

Mvh Markus

Visma

 

 

OKR
CONTRIBUTOR **

av OKR

Hei, Markus

 

1. Det er DNB. Sendt saken til Amesto, så får vi se hva de finner ut. 

2. Centsoft ser på saken. 

3. Grunnen til at jeg kaller den magisk er for at den fremkommer på noen rapporter og ikke på andre. Vil egentlig ikke ha den med på noen rapporter, da den ikke gir noen mening. Var ingen saldo der 31.12.20, men det var svært betydelig saldo der 01.01.21. 

T_B_J
CONTRIBUTOR ***

av T_B_J

Ut i fra at konto 2070 i SAF-T kontoplan er "2070;Forskuddsskatt", burde dere ikke nytte annen konto enn 2070?

Markus Wang
VISMA

av Markus Wang

Vi har registrert et ønske på endring til SAF-T kontoplan, så dette er noe vi kommer til og se nærmere på. For eksisterende kunder kan vi dessverre ikke endre kontoplanen uten videre. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"