Mine områder
Hjelp
Kari Feiring2
CONTRIBUTOR **

Inngående saldo Visma.net ERP

av Kari Feiring2

Hei

Jeg byttet fra Mamut til Financials 01.01.2020 - er det noen som har tips til hvordan jeg enklest legger inn inngående saldo? Jeg ser det ligger noen tips ute, men blir litt forvirra når det kommer til valget;)

De som skulle hjelpe meg ble permittert og derfor håper jeg noen her kan bistå.

Legger dere inn pr 31.12.19 (full saldobalanse for å få med sammenligningsgrunnlag) eller bare balansekontoer pr 01.01.20?

På forhånd tusen takk for svar:)

Mvh Kari 

4 SVAR 4
Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Kari !

 

Anbefaler å legge saldo på 12 2019. Hvis du legger det i 01 2020 vil det blande seg med januar bevegelser. Så kan du bare punsje dette i hovedbok. Skal du legge inne åpne poster kunder og levarandører også? Dette registrerer du som vanlige fakturaer i kundereskontro og leverandørreskontro. Før du starter med disse må du sette på haken migrasjon under innstillinger i hver modul. Hvis du ikke gjør det vil de åpne postene påvirke inngående saldo. Og da blir det dobbelt. Visma tilbyr konsulenthjelp (betalbar tjeneste) dersom du har behov for det. For konsulenthjelp kan du sende en mail til vnkonsulent@visma.com.

 

Mvh Petter Johansen

Godkjent løsning
Kari Feiring2
CONTRIBUTOR **

av Kari Feiring2

Tusen takk for svar:)

Da punsjer jeg inn saldobalansen pr 31.12.19 - åpne poster kunder og lev.dører har jeg lagt inn tidligere, men må vel legge inn saldo på 1500 og 2400?

Mvh Kari 

 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ja du må ha med saldo for kunder og leverandører. I standard oppsett er det kontoene du nevner. Når du har oppdatert bunten med saldo anbefaler jeg at du kontrollerer at saldo på disse kontoene stemmer overens med saldo i modulene for kunder og leverandører. 

 

Mvh Petter Johansen

Godkjent løsning
Kari Feiring2
CONTRIBUTOR **

av Kari Feiring2

Takk igjen - da ser alt greit ut:)

 

Mvh Kari

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"