Mine områder
Hjelp
Oyvindtr
CONTRIBUTOR **

Oppdatere fakturadato

av Oyvindtr

Vi har en rekke Kundekontrakter som månedlig genererer faktura for våre kunder. Disse ønskes fakturert på forskudd av periodestart, og vi benytter da en manuell operasjon (og mye tid) på å gå inn på hver faktura, gi feks. dagens dato som fakturadato og deretter oppdatere.

Er det mulig og velge X antall uoppdaterte faktura, gi de ny fakturadato og deretter oppdatere disse i "en smell"?

7 SVAR 7
JanetteH
PARTNER

av JanetteH

Hei @Anonymous 
Dette er jo en helt genial funksjon! Jeg klarer imidlertid ikke finne et valg som tillater meg å oppdatere flere fakturaer på engang. Altså få dem til å endre status fra balansert til åpen. 
Noen tips på dette? 🙂 

 

Mvh

Janette

Oyvindtr
CONTRIBUTOR **

av Oyvindtr

Dette gjør du enkelt i "Oppdater kundebilag", der du setter filter på de du ønsker å fakturere/bokføre.

Dette gjør vi etter vi har masseendret dato på balanserte faktura.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

 

Du kan bruke en forespørsel for å endre informasjon på mange dokumenter samtidig. Du kan for eksempel endre standard-forespørselen for utgående faktura (ScreenId=AR3010PL). Under Startpunkt setter du kryss for Aktiver masseoppdatering av posteringer. Når det er aktivert, får du opp en ny fane som heter Masseoppdatering av felt. Der kan du legge til feltene du ønsker å endre, f.eks. Dato.

 

Neste gang du åpner forespørselen vil du kunne markere fakturaer og velge Behandlinger - Oppdater. Videre setter du kryss for de feltene du ønsker å oppdatere og legge inn ny verdi (f.eks. dato).

 

Pass på god brukeropplæring for å unngå utilsiktede endringer. Et tips kan være å benytte filter eller lage en egen forespørsel for endring av datoer.

Oyvindtr
CONTRIBUTOR **

av Oyvindtr

Hei!

Dette ser helt perfekt ut! Men, jeg støter på følgende feilmelding når jeg forsøker å gjøre oppsettet ihht din plan, altså ved lagring av endring på forespørselen. Se vedlagte bilde.Skjermbilde.JPG

 

 
Oyvindtr
CONTRIBUTOR **

av Oyvindtr

Dette fungerte merkelig nok i dag. Takk for god bistand!

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Så fint at det løste seg!

 

Dersom du ved en senere anledning får samme type feilmelding, så ligger det vanligvis også en mer detaljert feilmelding på linjenivå. Et lite gult utropstegn eller et rødt kryss dukker opp til venstre for linjen som feiler og hvis du peker på ikonet så får du opp mer detaljert informasjon om hva som har gått galt.

 

Lykke til! 🙂

Havurs
PARTNER

av Havurs

Hei

 

Dersom vi skal masseoppdatere verdier slik som  betalingskonto under betalingsinnstillinger fra feks fra 1920 til 2380 på leverandører.

Finnes det en mulighet å masseoppdatere dette?

Mvh Håvard

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"