Mine områder
Hjelp
omelhus
PARTNER

Oppslag mot Brønnøysund for Visma.net ERP og SuperOffice

av omelhus

Hei Visma.net ERP-brukere,

 

Jeg har laget et oppslag mot Brønnøysund-registerne som fungerer for både Visma.net ERP og SuperOffice. Løsningen er basert på en bookmarklet som henter informasjonen fra Brønnøysund og fyller den inn i feltene i Visma.net ERP / SuperOffice for deg.

 

Du finner bookmarkleten på https://on-it.no/bookmarklets.html, og den fungerer med Chrome og Firefox, mens Internet Explorer dessverre ikke har støtte for bookmarklets.

13 SVAR 13
Tor Gaute Eriksen
CONTRIBUTOR **

av Tor Gaute Eriksen

Tusen hjertelig, denne har vi savnet 🙂

 

Greger Stang
PARTNER

av Greger Stang

Genialt Melhus! Jeg kunne kanskje ønske meg en mulighet til å close/cancle bookmarklet om man i kampens hete ikke ønsker å søke opp ny kunde likevel. Etter hva jeg forstår må dette kodes.

omelhus
PARTNER

av omelhus

Hei! Det skal bare være å trykke ESC om du kommer på bedre tanker. 👍

Perth
CONTRIBUTOR *

av Perth

Hei!

 

Hvor enkelt er det å lage dette for andre typer programmer?

omelhus
PARTNER

av omelhus

Det kommer an på programmene. Det var enkelt mot Tripletex og SuperOffice, og litt vanskeligere mot Visma.net.

 

Hvilken webapplikasjon er det du skulle hatt dette til? Ta gjerne kontakt med meg direkte på 71 40 30 96 eller ole@on-it.no.

omelhus
PARTNER

av omelhus

Denne er nå oppdatert med følgende:

 

  • Layouten er oppdatert til Nordic Cool 3 (Samme som Visma.net)
  • Du trenger ikke lenger å bytte fane før du trykker på knappen
  • Feltene fylles inn raskere
  • Søkefeltet får automatisk fokus
  • Når du har fått opp søkeresultatene kan du bruke piltastene til å navigere, enter for å velge, og evt. esc for å lukke.

Annotation 2019-11-15 144618.png

Mantena_AS
CHAMPION *

av Mantena_AS

Dette skjønner jeg ikke noe av. Jeg står i Kunder- bildet og skal lage ny kunde.  Hvordan får jeg søkt i Brønnøysund registeret derfra? Har ikke noe knapp som heter "Hent opplysninger fra Brønnøysund"..?

omelhus
PARTNER

av omelhus (Oppdatert ‎18-11-2019 11:12 av omelhus PARTNER )

Hei,

 

Jeg kan forstå forvirringen.

 

Dette er ikke en del av Visma.net Financials, men noe som heter en "bookmarklet", som man legger til i nettleseren. Om du går inn på den første linken her (https://on-it.no/bookmarklets.html) og drar knappen "Finn i Brreg" til bokmerkelinja di, vil du kunne trykke på denne når du står på kundekortet.

 

Husk at du må bruke Google Chrome eller Firefox for at dette skal fungere.

 

Her kan du se en video som viser hvordan du legger til og bruker bookmarkleten.

 

 

- Ole

omelhus
PARTNER

av omelhus

Gå til https://youtu.be/tkTdLPbVNLQ for å se en demonstrasjon av hvordan du legger inn bookmarklet og hvordan du bruker den. Videoen i det tidligere innlegget mitt ble visst borte.

Mantena_AS
CHAMPION *

av Mantena_AS

Hei! Bokmerket fikk jeg til, men ikke å søke i Leverandør-bildet.

Men nå har jeg prøvd en gang til, og da fungerer det.  Det er i grunnen slik det er i Visma hele tiden. Plutselig fungerer det og plutselig fungerer det ikke...

 

Mantena_AS
CHAMPION *

av Mantena_AS

Tenk så fint om dette hadde fungert på Leverandører også ! 🙂 

omelhus
PARTNER

av omelhus (Oppdatert ‎04-12-2019 09:45 av omelhus PARTNER )

Har du testet? Det skal nemlig fungere helt fint der også.

Mantena_AS
CHAMPION *

av Mantena_AS

Fantastisk! Dette har jeg ønsket meg! Vår leverandør av Visma lovet at det var en del av funksjonaliteten i Visma, men det er det jo ikke ...

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"