Mine områder
Hjelp
seriksen
CHAMPION *

Sende fakturakopi

av seriksen

Finnes det mulighet for å sende kopi av faktura, uten å måtte klikke inn på hver enkelt faktura for å skrive ut faktura derfra?

 

Det hender at vi får forespørsel fra kunder om å sende kopi av alle fakturaer innenfor en viss periode. 
Dette kan være svært tidskrevende dersom man må gå inn og skrive ut hver enkelt faktura. 


Om ikke det finnes en enkel måte å gjøre dette på allerede, så foreslår jeg at det opprettes en funksjon for å sende ut fakturakopi i bulk. 
Da for eksempel under funksjonen "skriv ut faktura på nytt" 
Ønsker da mulighet til å filtrere på kunde, dato (fra-til) og fakturanr, samt mulighet til å eksportere alle valgte bilag til PDF. 


4 SVAR 4
Godkjent løsning
Rasmus Nordström-Lammers
VISMA

av Rasmus Nordström-Lammers

Hei @seriksen !

Du kan få dette til i vinduet Skriv ut faktura (AR508000). Velg behandling "Send faktura/kreditnota via e-post", angi et datointervall og huk av for Vis alle. Deretter kan du filtrere i kolonnene for å lage ønsket utvalg.
Det blir da sendt ut en e-post pr dokument til mottaker.

Dersom du ønsker å eksportere til PDF kan du gjøre det fra samme vindu, ved å velge behandlingen Skriv ut faktura/kreditnota. I forhåndsvisningen som dukker opp etter at du har behandlet utvalget klikker du på Eksporter og velger så PDF. Da får du én fil som innholder alle fakturaene.


2020-01-21 16_08_30-Skriv ut faktura.png

 


MVH
Rasmus N
Visma.net ERP Support

skokss
CONTRIBUTOR ***

av skokss

Hei - hvor finner jeg dette "bildet" der du kan velge Behandling: Skriv ut faktura/kreditnota ?

Jeg har sjekka på web Økonomi/Søk fakturering - men finner det ikke der

Oyvindtr
CONTRIBUTOR **

For meg ser det ut til at det kun er mulig på betalte faktura? 

Ofte behov for å sende flere fakturakopier pr. kunde når de har flere utestående.

 

Er dette noe som kan endres?

Hei igjen!

I Skriv ut faktura (AR508000) skal det ikke ha noe å si om fakturaen er betalt eller ikke. Er du sikker at fakturaen(e) du prøver å skrive ut er innenfor angitt datointervall?

Dersom du ikke finner ut av det, får du gjerne melde det inn som en supportsak slik at vi kan få sett nærmere på det 🙂


MVH
Rasmus N
Visma.net ERP Support

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"