Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Visma Attach - bilde blir speilvendt

av Anonymous

Hei,

Har problemer med en bruker. Plutselig blir bildet som blir tatt i Visma Attach-app'en speilvendt. Det er forsøkt å både logge ut/inn og også avinstallere app'en, uten hell. App'en har fungert fint frem til forrige uke.

Noen som har tips her?

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen,

Nei, det er fremdeles likedan. Så hva som er grunen til det, vet jeg dessverre ikke! Kameraappen tar forøvrig ikke bilde speilvendt. Når jeg tar bilde og så henter det inn i Attach-appen så fungerer det. Problemet oppstår altså kun når det tas bilde fra Attach-appen.

Her er det snakk om en Huawei Ascend P8..

 

Så har i utgangspunktet gitt opp det på denne enheten og har ingen flere slike å teste på, heller!

Stian Estil
VISMA

av Stian Estil

Har ikke hørt noe mer om saken, og heller ikke hørt om andre som har samme problemet, men vil anbefale og ta kontakt med support hvis problement vedvarer, og få det meldt inn som en sak. Men hvis det skjer svært sjeldent, og heller ikke er mulig å gjenskape i testmiljø så er det vanskelig å finne ut av hva som er årsaken. Det kan jo absloutt være "lokale" forhold i enkelte telefoner, for eksempel kombinasjoner av modeller og enkelte OS versjoner som påvirker vår app. Har du prøvd forslaget fra 10.05?

Det er mange tusen brukere på attatch app'en så det er iallefall ikke noe generelt problem.


Med vennlig hilsen,
Stian Estil/Product Director
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Jeg har fått samme problem ute hos en kunde. Fant du en løsning på dette?

Stian Estil
VISMA

av Stian Estil

Hei,

Attatch bruker først og fremst kameraet i mobilen, og har ingen egne kamera innstillinger. Har ikke hørt om problemet før. Har tatt en del kvitteringer de siste dagene, og har ikke erfart noen problemer selv.

Har du restartet telefonen? og dobbeltsjekket at det ikke har noe med kamerainnstillinger å gjøre. (Jeg bruker forøvrig Android). Regner med at det ikke blir speilvendt når du tar bilde med selve kameraappen. 

En ting du kan prøve er å ta bilde med kameraappen, og så hente bildet inn i Visma Attatch, fremfor å ta bilde med Attatch direkte. Dette får å isolere problemet. Du går da inn i funksjonen for å ta bilde av kvitteringen, men benytter knappen nederst til høyre for å hente opp bildet i stedet for å ta bilde.


Med vennlig hilsen,
Stian Estil/Product Director
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"