Mine områder
Hjelp
SiriMerete_77
CONTRIBUTOR **

Ansatt med flere brukere

av SiriMerete_77

Hei.

 

Vi har ansatte (vikarer) som får Visma bruker med sin private e-post adresse som brukernavn (de har ikke jobb e-post). Ved opprettelse får jeg noen ganger spørsmål om jeg vil opprette bruker selv om det finnes en Visma bruker på samme e-post allerede, og da svarer jeg ja. Innimellom får vi beskjed fra ansatte som har sluttet og/eller har andre arbeidsgivere om at ansatt ikke får tilgang på lønnsslipp hos annen/ny arbeidsgiver, siden ansatt har bruker hos oss - og at vi må slette brukeren hos oss. Stemmer dette? Kan ikke ansatt velge firma/bedrift når han er innlogget i Visma? 

2 SVAR 2
Ronny Årdal
PARTNER

av Ronny Årdal

Det meiner eg skal fungere slik du skisserer. Det fungere i alle fall i demomiljø som eg har testa på. Kan velge firma oppe til høgre i bildet, og du vil då få opp den/dei lønnsslippane du har fått i frå aktuelt selskap. Bytter du selskap får du opp lønnsslipper ein har fått frå andre firma.

Ronnyrdal_0-1703165337438.png

 

 

SiriMerete_77
CONTRIBUTOR **

av SiriMerete_77

Hei. Takk for svar. Ja, det var akkurat sånn jeg mente. Har jobbet steder tidligere hvor jeg har hatt tilgang til flere firmaer. Men da jobbet jeg i Visma Lønn og nå jobber jeg i Payroll / Employee, men det burde jo ikke ha noe å si. Eneste forskjellen er at da har brukerne mine vært knyttet til forskjellige e-post adresser.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"