Mine områder
Hjelp
lisois2
CONTRIBUTOR ***

Endring av kostnadsbærer (cost center)

av lisois2

Har merket meg at når en ansatt endrer kostnadsbærer (avdeling/cost center), så endres dette kun på lønn - ikke andre lønnsarter som ligger på Faste transaksjoner. 

I Hult&Lillevik fikk man opp spørsmål om man ville endre på alle transaksjoner e.l. når man endret dette, så kunne man svare enten ja eller nei.

Noen som vet om det finnes noe slikt i Payroll også ? Kom ikke opp noe automatisk ihvertfall.

Nå må jeg avslutte alle de faste transaksjonene som ligger på den ansatte og legge inn på nytt med ny kostnadsbærer. VELDIG tungvint hvis dette faktisk er tilfelle, og det ikke er noe lurt jeg kan gjøre som jeg ikke vet om enda!

2 SVAR 2
lisois2
CONTRIBUTOR ***

av lisois2

Kostnadsbærere på faste transaksjoner kom inn automatisk i overføringen fra H&L, ikke noe vi har lagt inn selv. Må da uansett korrigere alle faste transaksjoner (legge de inn på nytt uten kostnadsbærer) - så ekstrajobb blir det uansett...

Godkjent løsning
AnnTh
CONTRIBUTOR ***

av AnnTh

Prøv å legge de faste transaksjonene uten kostnadsbærer. Så lenge det er kostnadsbærer på en ansatt, følger alle lønnsartene og transaksjonene den. Med mindre en eller annen transaksjon skal på en annen kostnadsbærer enn den som ligger på ansatt, trenger du ikke å legge kostnadsbærere på enkelte transaksjoner. Det er i hvert fall min observasjon. Vi får se hva de fra Visma og andre sier.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"