Mine områder
Hjelp
Mona-lillebill1
CONTRIBUTOR *

Fastlønnet ansatt som ikke skal være med på lønnskjøring

av Mona-lillebill1

Jeg har en ansatt med fastlønn som ikke skal være med på lønnskjøringen i juli. Vedkommende er ansatt fra 1.7.22, men skal ikke ha lønn før i august. Hvordan håndterer jeg dette?

6 SVAR 6
LNO
CHAMPION ***

av LNO

Gå inn på den ansatte i Employee det gjelder, gå på fanen transaksjoner og så faste, legg til ny transaksjon som er stopp i fastlønn. Håper dette hjelper 🙂 Sjekk i Payroll at at det ikke kommer noe på den ansatte og at det ikke dukker noe opp på regnskapsfila som ikke skal være der 

LNO_0-1657794312708.png

 

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Hvis du ikke har registret noen faste lønnsarter på den ansatte, så legger du dette inn i transaksjoner i Employee med dato 1.8. Hvis du allerede har registrert faste transaksjoner, og ikke har kjørt noen lønnskjøring på denne ansatte før, så kan du gå inn og endre datoen på de de har lagt inn til 1.8 . Gjøres i bildet faste lønnsarter, endre transaksjon. Her kan du legge inn en ny startdato på dem. Men dette funker bare hvis det ikke er kjørt noen lønnskjøringer på den ansatte tidligere

Mona-lillebill1
CONTRIBUTOR *

av Mona-lillebill1

Dette er min første lønnskjøring og ikke alle svar er like tydelige:-) På våre fastlønnede så ligger ikke den under faste transaksjoner og får derfor ikke endret datoen til 1.8.22. Dersom jeg da bare har alternativet å stoppe lønna, må jeg veiledes til hvor og hvordan jeg gjøre det:-)

Mona-lillebill1
CONTRIBUTOR *

av Mona-lillebill1

Kan sikker være riktig det, men hvor gjør jeg den faktiske endringen?

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Hvis du legger inn de faste lønnsartene med startdato 1.8, så blir det vel ingenting med i juli?

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Og for å få stoppet selve fastlønnen, så må du legge inn lønnsarten stopp fastlønn med dato 1.7 til 31.7

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"