Mine områder
Hjelp
Trine Ljøkjell
PARTNER

Flere fagforeninger

av Trine Ljøkjell

Hei, 

Jeg ser i roadmappen at det i 4. kvartal 2022 ble opprettet støtte for lokal avdeling hos fagforening. Betyr det at det er mulig å legge inn fagforening nr 2 på ansatte?

Jeg har forsøkt å legge inn fagforening nr 2 på en ansatt nå, men får beskjed om at "fagforening perioder kan ikke være overlappende". 

 

Da forstår jeg ikke helt hva roadmapen mener når det er står at "støtte for trekk til lokal avdeling hos fagforening" er utført. Noen som vet? 

4 SVAR 4
Håvard Bratås1
CONTRIBUTOR ***

av Håvard Bratås1

Fortsatt ingen løsning fra Visma på dette? 

Ronny Årdal
PARTNER

av Ronny Årdal

Hei,

Eg og såg at denne var grønn i roadmap, og prøvde å bruke det i samband med oppsett på ein ny klient utan å få registrere fleire fagforeninger. Var i kontakt med support/kundesenter om kor eg kunne finne informasjon om korleis det skulle settast opp. Fekk då tilbakemelding om at dei skulle legge ut informasjon om dette ganske snart. Dette var rett før jul meiner eg.

Håvard Bratås1
CONTRIBUTOR ***

av Håvard Bratås1

Har det kommet noen informasjon om støtte for trekk til lokal fagforening?

Ronny Årdal
PARTNER

av Ronny Årdal

Hei,
Så vidt eg veit er det ikkje det dessverre, må framleis handtere det manuelt om det er meir enn ein fagforening, eller om f.eks forsikring skal betalast til eit anna kontonr (eller har anna KID) enn det fagforeningskontigenten går til.

Ser at det på funksjonsoversikt for Visma Lønn og vurdering før overgang til Payroll, er det med fleire fagforeninger på ein ansatt, lista som ein manuell omgåelse:
"Manuell omgåelse 61000 - Fagforeningskontigent fradrag, manuell"

 

Så det at dei sette den fuknsjonen som grønn/OK i Roadmap i Q4-2022 var dessverre ikkje reelt.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"