Mine områder
Hjelp
Hanne Elisabeth Fadum
CONTRIBUTOR ***

Historisk egenmeldinger

av Hanne Elisabeth Fadum

Er ny i Payroll og ble ganske overrasket over at det faktisk ikke går an å legge inn historiske egenmeldinger på riktig dato i Payroll.

Til Visma: Finner det noe underlig at dere ikke har funnet en løsning for dette.

 

Noen som har samme erfaring og fant dere noen god løsning på det ?

4 SVAR 4
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Hanne.

 

Det er mulig å legge inn historisk fravær på en ansatt, men ikke før startdato på arbeidsforholdet. Du finner her informasjon om dette her: https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-net-Payroll/Registrere-historisk-fravaer-ved-oppst...

 

Dersom du ved oppstart av Payroll har valgt å avslutte de ansatte i det gamle lønnssystemet og starte med nytt arbeidsforhold i Payroll mister du denne muligheten. Dette er derfor ikke anbefalt.

 

Mvh

Wenche

Hanne Elisabeth Fadum
CONTRIBUTOR ***

av Hanne Elisabeth Fadum

Tenkte nå litt mer på den siste setningen om å avslutte arbeidsforholdet. Vi har vel ikke noe valg på det ift A-meldingen. Eller er det ikke det som tenkes på her ?

Hanne Elisabeth Fadum
CONTRIBUTOR ***

av Hanne Elisabeth Fadum

Hei,

 

Tusen takk for svar. Det er bare det at jeg har fått dette svaret både fra forhandleren vår og fra en annen hos dere allerede.

Sånn her ser det ut hos oss som et eks:

 

Stilling på den ansatte ser sånn ut:

 

HanneElisabethFadum_0-1637739632038.png

 

 

 

 

Calendar på samme ansatt ser slik ut:

 

HanneElisabethFadum_1-1637739632043.png

 

 

Vi startet opp Payroll 1.10. Dette viser månedsskiftet september / oktober.

Jeg får altså ikke klikket på noen datoer før 1.10.

Har du kanskje noen peiling på hvorfor det ser sånn ut, er det noe galt i «oppsettet» vårt ?

 

Mvh

 

Hanne E Fadum

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Hanne Elisabeth.

Jeg tror dette må bero på en misforståelse.

Vår anbefaling er at du alltid viderefører det eksisterende arbeidsforholdet. I eksemplet over hvor den ansatte starter 01.10.21 sperrer systemet for at man kan registrere fravær før denne dato.

For ytterligere spørsmål i denne saken, vennligst ta kontakt på skysupport@visma.com.

 

Mvh

Wenche

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"