Mine områder
Hjelp
IngunnMonsen
CONTRIBUTOR ***

Korreksjon av diett

av IngunnMonsen

Hei. Jeg er en av de heldige som har fått brev fra skatteeaten om at jeg ikke har rapportert korrekt ytelse. Ser det er kommet brukertips til dette nå her - Brev fra Skatteetaten - ikke rapportert korrekt trekkfri ytelse.

Men jeg er fremdeles litt usikker her. Jeg har gjort alt iht brukertipset, men har problem med å opprette korreksjonskjøring. Jeg oppretter kjøring med dagens dato, men får da med fastlønnen til personen. Hvordan får jeg opprettet en korreksjonskjøring hvor kun korreksjonen blir med, og ikke de faste transaksjonene? Prøver å tilbakedatere til forrige måneds utbetalingsdato men får da feilmelding med at jeg ikke kan ha dato som er før en allerede kjørt utbetaling.

6 SVAR 6
LNO
CHAMPION ***

av LNO

Hei

Når du oppretter en ekstrakjøring, kan du velge hvilke type lønnsarter du skal ha med. Diett går som type rapportering. Jeg har gulet ut fordi jeg trodde det var naturalytelser, men i oppsettet til lønnsartene som heter diett, så er de definert som rapportering. Test ut, for jeg tror at du skal slippe å ha med alle type lønnsarter på en ekstrakjøring 

 

LNO_0-1668066493623.png

 

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Går det også an å lage en ekstra lønnskjøring og velge ut at du ikke skal ha med faste lønnsarter? Jeg kjører expense-utbetaling 2 uker før vanlig lønn, og da lager jeg en lønnskjøring med bare expense som lønnsart. Kan det fungere (med andre lønnsarter selvfølgelig)

IngunnMonsen
CONTRIBUTOR ***

av IngunnMonsen

Det er ikke mulig nei - jeg kjører også expense utbetalinger, og velger da bare den, men siden dette er korreksjon i diett må alt av lønnsarter være med. Med andre ord må fastlønn stoppes og alle faste transaksjoner stoppes og så legges inn igjen. Håper det kommer en bedre løsning på dette i fremtiden.

Siv Klaussen
CONTRIBUTOR ***

av Siv Klaussen

Ved ekstrakjøring må du gå til emplyers og legge inn variable transaksjoner på de/den som skal ha lønn.   Jeg kjenner dessverre ikke expense-utbetaling.

Siv Klaussen
CONTRIBUTOR ***

av Siv Klaussen

Det skal være mulig å stoppe fastlønn en den ansatte. Hvis jeg husker rett går du til Employe,  velg fanen fast og variable transaksjoner- velg fast transaksjon- velg stopp fastlønn. Husk å sette dato fom den 01 til og med den siste dagen i måneden det gjelder.

IngunnMonsen
CONTRIBUTOR ***

av IngunnMonsen

Det er mulig å stoppe fastlønnen ja, men må også da stoppe alle faste transaksjoner og så legge dem inn igjen. Utrolig tungvint. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"