Mine områder
Hjelp
Tone73
CHAMPION ***

Korrigering tidligere år

av Tone73

Flere enn meg som synes det er rart at man har et lønnssystem som ikke følger regelverket og gir grunnlag for å korrigere feil innrapportering eller ting som er glemt innrapportert på tidligere år. At man da må ta det med på a-melding i nytt år, mens sammenstillingsrapporten man sender ut til de ansatte for året før der kommer det med. Flere enn meg som opplever utfordringer rundt dette og avstemming/dokumentasjon. Og hva gjør man ved et evt. bokettersyn, hjelper jo ikke at man har avstemming og dokumentasjon på det når det offentlige vil avdekke at det er rapportert på feil periode og må korrigeres. A07 vil jo ikke stemme med innrapportering.

5 SVAR 5
Heidi Eriksen3
CHAMPION ***

av Heidi Eriksen3

Hvilket lønnssystem bruker du Tone73? 

Tone73
CHAMPION ***

av Tone73

Payroll

Tone73
CHAMPION ***

av Tone73

Har mottatt mail nå med spørsmål om jeg har fått svar på saken min. Det er jo bare en annen person som synes dette er en utfordring og har svart på mitt innlegg og ønsker å følge med på mitt innlegg om det kommer noe svar eller løsninger på dette. 

Tone73
CHAMPION ***

av Tone73

Pratet med ei i Visma nå og hun sa at det ble rapportert inn å riktig a-melding, men det jeg da ikke skjønner er hvor det man da rapporterer på januar 2022 som skal betales på 6. termin 2021 dukker opp/eller hvor man fanger opp det? Noen som har noe erfaring?

Ann-Hilde
CONTRIBUTOR **

av Ann-Hilde

Vi er gått over til å bruke Visma nå fra 01.01.2022 og dette er en av de tingene jeg lurer på ved bruken av systemet. Jeg er vant med å korrigere all lønn på riktige perioder, om det gjelder inneværende år eller tidligere år. Slik vi nå har forstått det, skal vi korrigere på neste lønnsperiode så lenge lønnsbeskrivelsen i a-meldingen ikke går i feil fortegn, på året. Denne var litt tung å endre, ettersom vi er vant til å gjøre dette "riktig". I siste nyhetsbrev fra a-ordningen presiserer også viktigheten av dette.

Vil gjerne følge denne tråden og høre om det er andre som har innspill 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"