Mine områder
Hjelp
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Lønnslipp 2023

av Eide Marianne

Jeg holder på å kjøre lønn for januar 2023 og ser at "Hittil i år" kolonnen på lønnslippen viser 0 når det gjelder variable transaksjoner, faste transaksjoner viser.

Er dette en feil i Payroll?  Håper på raskt svar fra Visma!

9 SVAR 9

av Alexandra McArthur Hoff

Hei

 

Du skal i utgangspunktet få opp hittilverdier på lønnsslippen. Det ser kan se ut som om det har en sammenheng mned at timene har transaksjonsdato i 2022. Du kan fint godkjenne lønn for januar, det er kun en visningsfeil på lønnsslippen.

Vi har meldt det videre til utvikling.

 

Mvh Alexandra

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Takk for svar.

Enel051
CHAMPION ***

av Enel051

@Eide Marianne Har du sendt epost til support? Jeg sender til de med en gang det ser ut til å være noe system feil.

Ser dere har feriedager på lønnssllipp. Hvordan har dere fått tatt i bruk denne? Hvilke innstiling må på for at disse dagene skal vise?

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Hei, nei det har jeg ikke gjort da vi ikke har support avtale, og dette vil vi ikke betale for å få svar på.  

Ja, vi har feriedager på lønnslipp med egne lønnsart, så det legges inn manuelt da de ansatte ikke har tilgang til kalender, men det jeg har oppdaget nå med overgang til nytt år er at den ikke tar med saldo fra i fjor.  Så dette finner jeg ikke ut av, og har bestemt meg for å bare slette denne transaksjonen på lønnslippen.

Enel051
CHAMPION ***

av Enel051

Vi har heller ikke support-avtale. Jeg mener at slikt er en mangel for oss som har dette abonnementet. Vi må kunne forvente at dette fungerer. Det er tross alt en viktig og helt normal funksjon i alle lønnsprogram og ergo forventning om at dette skal fungerer i payroll også. Da må det rettes asap for alle. Da kan vi reklamerer på lik linje med alle. Har aldri fått faktura. 

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Prøver igjen å få en kommentar fra Visma, er det OK at lønnslippen ser slik ut for januar - ikke noe i hittil i år kolonnen for variable transaksjoner?

EideMarianne_0-1672987859477.png

 

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Skulle gjerne hatt svar fra Visma her før jeg godkjenner lønn for januar.  Noen andre som har erfart det samme som meg her?

berit1986
CONTRIBUTOR **

av berit1986

Hei, ja vi får det på alle med timelønn, da vi importerer timene inn for desember. kommer ikke noe i hittil i år kolonnen, men sammendraget nederst på lønnsslippen stemmer, ser bare veldig rart ut på lønnsslippen. Slik blir det med retroaktive verdier. 

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Takk for svar, da er det tydeligvis en bug her.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"