Mine områder
Hjelp
Turi Silde Hjellestad
CONTRIBUTOR ***

Manglende dokumentasjon i følge bokføringsforskriften - Stilling og skattekommune

av Turi Silde Hjellestad

Hei.

I bokføringsforskriften §5-6 kreves det dokumentasjon med bl.a. navn på stilling for den ansatte (ikke SSB yrkeskode) og den ansattes skattekommune ved lønnskjøring. Disse opplysningene bør fremkomme på lønnslippen, noe det ikke gjør i dag. 

TuriSildeHjellestad_2-1702988639191.png

Det er ønskelig å kunne registrere inn navn på stilling for den ansatte, som ikke nødvendigvis har samme beskrivelse som SSB yrkeskode. 

Og hvor kan jeg finne skattekommunen på den enkelte ansatte? Finner ikke dette noe sted hverken i firmaoppsett eller i noen rapporter. 

3 SVAR 3
Turi Silde Hjellestad
CONTRIBUTOR ***

av Turi Silde Hjellestad

Angående skattekommune igjen. Vi hentet opplysningene om dette fra Sticos, men det står også fremdeles i lovdata. Er det her du mener det ikke er oppdatert? Og hvis det er endret, hvor kan jeg vise til dette? Det er revisor som ber oss dokumentere.

 

TuriSildeHjellestad_0-1704463732936.png

 

Turi Silde Hjellestad
CONTRIBUTOR ***

av Turi Silde Hjellestad

Takk for svar på det. Men jeg hadde et spørsmål til. Kommer det muligheter for å kunne registrere stilling på den ansatte i Payroll? Ikke bare SSB yrkeskode?

av Morten A. Karlsen

Skattekommune oppgis ikke lengre fra myndighetene, så de har nok glemt å oppdatere sine egne regler. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"