Mine områder
Hjelp
R-W
CONTRIBUTOR ***

Registrere flere fraværstilfeller samme dag - Visma Calendar

av R-W

En ansatt som er deltids sykmeldt (40 %) skal avvikle ferie. Hvordan klarer vi å registrere flere fraværstilfeller samme dag? Får følgende feilmelding da vi forsøker: Arbeidstiden er kortere en registret, logisk da en bare får registret hel dag på ferie. 

Kan vi løse dette på noen annen måte?

3 SVAR 3

av Monica Bremtun-Olaussen - (Oppdatert ‎19-08-2022 15:32 av Monica Bremtun-Olaussen - VISMA )

Hei:-)

 

Man kan ha ferie og være sykmeldt samtidig. Men man kan ikke motta sykepenger på dager man avvikler ferie.

 

Eksempel:

Per er sykmeldt 1. juni - 30. juni. Han avvikler ferie 20. juni - 25. juni. Han melder i fra på søknaden om sykepenger at han avvikler ferie i denne perioden. NAV stanser da sykepengene for de dagene han avvikler ferie.

 

Dersom man skal avvikle ferie når man er gradert sykmeldt, vil ferie telle som ordinært. Avvikler man for eksempel ferie en dag når man er 50 % sykmeldt, så teller dette som en hel feriedag, og man har ikke krav på sykepenger den dagen ferie avvikles.

 


Med vennlig hilsen,
Monica/Legal advisor
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community

av Alexandra McArthur Hoff

Hei

 

Legger ved link til et brukertips her, som gjør at du kan regsitrere ferie på deler av dag.

 

Mvh Alexandra

R-W
CONTRIBUTOR ***

av R-W

Jeg ser at en kan fjerne x for "Bare gyldig hel dag" på koden ferie.. Men ferieloven sier vel noe om dette.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"