Mine områder
Hjelp
Linda W. Gjerde
CHAMPION **

Sluttdato ansatt

av Linda W. Gjerde

Hei,

Jeg har en ansatt som har siste arbeidsdag 5. februar. Er det den datoen jeg skal sette som sluttdato på den ansatte i "Employees"? Jeg har lagt inn feriepenger sluttoppgjør og dette ser jeg kommer med på lønnskjøringen jeg skal kjøre nå i slutten av januar.

Han er fastlønnet og skal følgelig ha betalt for 01.02, 02.02. og 05.02. Kommer dette riktig på lønnskjøringen jeg skal kjøre for februar? Må jeg legge inn feriepenger sluttoppgjør for februar også, for at han skal få utbetalt feriepenger for de tre dagen han jobbet i februar.

Mvh

Linda

4 SVAR 4
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Hei, jeg har et lignende tilfelle som jeg tok opp 5/12-23 - Sluttdato ansatt under Diskusjon.  Se om du får litt hjelp her.  Jeg opplevde at alt så greit ut, inntil jeg la inn sluttdato da forsvant vedkommende fra lønnskjøringen.  Jeg fikk løst det, så bare se på det som kom frem i diskusjonen 5/12.

Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

Hei, takk for svar, Marianne 🙂 Jeg har lest svarene på saken du nevner over, men synes det er litt rart at ikke sluttdatoen har noe å si.... Vi er månedslønte og følgelig skal den ansatte bare ha lønn for 3 dager + eventuelle overtidstimer og andre tillegg, så som smusstillegg og maling- og sandblåsingstillegg. Må jeg da ansette den sluttede på nytt for å kunne utbetale lønn for 3 dager + tillegg?

Godkjent løsning
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Jeg vil tro at lønn for februar vil komme automatisk ut i fra sluttdato du legger inn, 5/2.  Eventuell overtid etc. må så legges inn under Employees og transaksjoner tror jeg.  

Godkjent løsning
Linda W. Gjerde
CHAMPION **

av Linda W. Gjerde

Ja det var slik jeg tenkte også, så da får han utbetalt fastlønn til og med 5/2, hvis jeg forstår det riktig 😉

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"