Mine områder
Hjelp
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Sykefravær, prosentandel fravær

av Eide Marianne

Jeg skal nå ta ut min første sykefraværsrapport i Payroll.  Jeg velger rapporten prosentandel fravær.  Her skal vel brukte feriedager redusere planlagt tid, gjerne også permitteringer.  Jeg kan ikke se at dette gjøres.  Da har jeg lagt inn fraværet etter lønnskjøringen er ferdig, men tror ikke det skal bety  noe.  Noen som bruker denne rapporten til å rapportere bedriftens fravær?

10 SVAR 10
Kristina Lunde
CONTRIBUTOR *

av Kristina Lunde

Jeg har et sørsmål til denne rapporten. Når jeg tar ut prosentandel fravær får jeg dette delt inn i to grupper: Totalt Fravær og Sykdom. Hvilke faktorer ligger inn i disse to kategoriene. Videre - Inngår alt registrert fravær, også langtidssykemeldte ii fraværs%, eller er det kun de første 16 dagene?

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

@Anonymous Hei, kan du også svare på mitt spørsmål? 

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei @Eide Marianne 
Det stemmer, ferie og permittering reduserer ikke planlagt tid, derfor er det viktig å få på plass en ny rapport hvor dette blir reflektert.

Mvh

Wenche

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Takk for svar.

Anne Liv Skjeggedal
CHAMPION **

av Anne Liv Skjeggedal

Jeg bruker fortsatt Huldt & Lillevik sin Fraværsrapport...

Jeg klarer ikke finne "riktig" rapport i Payroll.

Vi ønsker å ha med alt fravær, egenmeldinger og sykemeldinger- gjerne fordelt på korttid og langtidsfravær.

Håper noen kan svare deg på dette 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous (Oppdatert ‎11-02-2022 07:36 ( )

Hei.

 

Det jobbes nå med å få på plass en ny fraværsrapport, tilsvarende NAV fraværsstatistikk i Huldt & Lillevik, med skille på kort og langtidsfravær. Denne er planlagt levert i dette kvartalet.

 

Under Nyheter i Community finner du vår Roadmap, med oversikt over funksjonalitet som er planlagt å komme i fremtidige versjoner. I tillegg finner du vår Nyhetsfeed med oversikt over funksjonalitet som er kommet i Payroll.

 

Mvh

Wenche

 

Elin Sæheim Fossvik
CONTRIBUTOR *

av Elin Sæheim Fossvik

Den nye fraværsrapporten (Lik Nav fraværsstatistikk) er utgitt. Fikk tatt ut fravær fra 1. og 2. kvartal, med den utfordringen at man ikke kunne ta ut fravær fordelt på avdelinger. Måtte sette sammen et par rapporter for å få til dette, men det gikk etter hvert. Nå skulle jeg gjøre det samme for juli og august, og nå er formatet endret på enkelte av tallene (kolonnene med %), slik at man ikke får summert på riktig vis. Hvorfor er dette endret?  Ber om at dette endres tilbake. 

TrineYNWA
CONTRIBUTOR ***

av TrineYNWA

Hei Wenche,

Når kommer fraværsrapporten tilsvarende den i HL? Den som har kommet til nå (fordelt pr ansatt) er ikke lik den i HL, og egentlig irrelevant for vår del når den er fordelt pr ansatt. Vi har behov for totale tall, altså.. Helt lik den i HL.

Lene V
CONTRIBUTOR ***

av Lene V

Jeg har lagt ut en ide "Fraværsstatistikk - Total for selskapet" som omhandler dette.  Stem gjerne 🙂    

Anne Liv Skjeggedal
CHAMPION **

av Anne Liv Skjeggedal

Så bra 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"