Mine områder
Hjelp
Tone Lise Ugseth
CONTRIBUTOR *

Timelønn ikke med i grunnlag for pensjonstrekk

av Tone Lise Ugseth

Selskapet har avtale med de ansatte om å trekke 2,5 % av lønn i pensjonstrekk. Jeg har fulgt oppskrift  Pensjon og OTP i Payroll | Brukertips (visma.com). 

I lønnskjøringen beregner lønnsarten 2,5 % av fastlønn og timetillegg og legger dette inn som et trekk , men ikke av timelønn.  Noen som har vært borti lignende ?

5 SVAR 5
Helga-Lise
CHAMPION *

av Helga-Lise

Timelønn:

HelgaLise_3-1647452431029.png

HelgaLise_4-1647452547947.png

 

 

 

Helga-Lise
CHAMPION *

av Helga-Lise

Usikker på om dette er til hjelp eller tydelig, men sender nå... 

HelgaLise_0-1647452262000.png

HelgaLise_1-1647452316390.pngHelgaLise_2-1647452340624.png

 

Helga-Lise
CHAMPION *

av Helga-Lise

Ja, vi hadde den utfordringen i fjor, og måtte legge til manuelt hver gang.. Men etter endringen gikk det seg til. Har du sett de nederste punktene på denne: Pensjon - Beregne firmaets andel og trekke ansattes andel i Visma.net Payroll

Du må sjekke at ansatte er knyttet til pensjonsavtalen, og at lønnsartene er krysset av for pensjonsgrunnlag..

 

Tone Lise Ugseth
CONTRIBUTOR *

av Tone Lise Ugseth

Ja - alt du nevner der er gjort. Jeg har lagt opp en egen lønnsart for prosentvis pensjonstrekk av den ansattes lønn, men det er kun fast lønn som blir med samt Ub-tillegg. Timelønn blir av en eller annen grunn holdt utenfor... 

 

Siv Saxerud
CHAMPION *

av Siv Saxerud

Sett sluttdato på den egne lønnsarten og bruk heller den pensjon avtalen under payroll innstillinger. Vi har både fastlønnede og timelønn og med den så blir det rett hver gang. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"