Mine områder
Hjelp
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Totalt antall timer for 2022

av Eide Marianne

Vi har behov for en liste som viser alle ansattes totale antall timer utbetalt for 2022, inndelt i vanlig tid og overtid pr. person.  Jeg klarer ikke å finne en slik rapport, og kommer bare på en mulighet her - å bla meg gjennom alle sammenstillingsoppgavene!

Kan dette være riktig, noen som har et bedre forslag?

6 SVAR 6
Evy Klausen Mjølsnes
CONTRIBUTOR ***

av Evy Klausen Mjølsnes

Et tips er å i stedet for å legge inn alle aktuelle lønnarter, å bruke lønnsartgrupper i utvalget. "Rapportering" står som standard men man kan feks velge kun "Time". Da kommer alle lønnartene som er definert som "Time" ut. Blir fortsatt en del redigeringsjobb i excel (hos meg ihvertfall) men man slipper ihvertfall å krysse av på alle aktuelle lønnarter. Kunne tenke meg en lønnartgruppe som het "overtid".

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Takk for tips.  Det er ikke så mange lønnsarter, jobben ligger i den manuelle summeringen som må gjøres.

Ronny Årdal
PARTNER

av Ronny Årdal (Oppdatert ‎16-01-2023 16:45 av Ronny Årdal PARTNER )

Finn ingen som gir dette direkte, tenkte kanskje lønnsartrapport i HRM Analytics kunne brukast, men den blir uoversiktlig.
Dersom du ikkje har altfor mange forskjellige lønnsarter kan kanskje standardrapporten "Avstemming pr ansatt/lønnsart" fungere?
Om du tar den ut for alle mnd i 2022 og gjer utval på aktuelle lønnsarter vil den vise ein oppsummering pr person for desse. Men den viser ikkje sum antall timer kun antall timer for kvar mnd.

Ronnyrdal_0-1673883213282.png

Om du laster den ned som Excel fil, kan du lage ein formel som summer antall for året samla.

 

Eit anna alternativ er å laste den ned som uformatert Excel, og så lage ein enkel Pivot-tabell som summerer opp antall og beløp for kvar person / lønnsart i lista f.eks slik (har bere vist ansattnr ikkje namn frå ein klient):

Ronnyrdal_2-1673883462090.png

 

 

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Tusen takk for utfyllende svar Ronny.  Jeg har prøvd de ulike rapportene, og sett at det blir en summeringsjobb - ingen viser totaler for mer enn 1 måned.  Så da blir det en betydelig ekstrajobb, i H&L var dette gjort på sekunder.  Utrolig frustrerende å jobbe i et så uferdig system som Payroll, det tar for mye tid.

HEM
CONTRIBUTOR **

av HEM

Det må lages mulighet til å få ut rapporter med antall på de lønnsartene man ønsker, f.eks. pr. ansatt, og avd.nr. Det mangler mange rapporter i forhold til HL.

 

AnnKristinO
CONTRIBUTOR *

av AnnKristinO

Hei,  hvorfor må du ha det?  Vi har nettopp startet med Visma Payroll

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"