Mine områder
Hjelp
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Utbetaling av feriepenger

av Eide Marianne

Jeg har noen ansatte som ønsker feriepengene utbetalt i mai, da de skal ha tidlig ferie.  Jeg registrerer da dette manuelt på lønnsart 16100 - feriepenger fjoråret.  Jeg erfarer da at hvis jeg betaler ut hele beløpet, utbetales det men viser feil på lønnslippen.  Her skulle det stått utbetalt beløp i første kolonne totalt for perioden og 0 i akkumulert resultat.  Lar jeg være å utbetale ørene blir det riktig.  Bug i systemet?

EideMarianne_0-1651738396072.png

EideMarianne_1-1651738515021.png

 

 

5 SVAR 5
Elisabeth Pretzinger1
CHAMPION **

av Elisabeth Pretzinger1

Jeg har omvendt problem. Har to sykemeldte som ikke skal ha feriepenger utbetalt i juni. Får ikke slettet eller valgt dem bort som jeg finner ut. Har lagt inn stopp i fastlønn men feriepenger blir allikevel lagt inn på dem. 

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

@darmuz Hei,Takk for svar.  Hadde ikke tenkt å opprette egen ferieavtale for 2-3 personer, som i år ønsker feriepengene utbetalt i mai.  Det må jo være mulig å utbetale feriepenger manuelt, og da få med riktig beløp.

LNO
CHAMPION ***

av LNO

Det enkleste er kanskje å utbetale det som et forskudd og så kjøre feriepengene som normalt i juni

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Det går helt fint å utbetale feriepenger delvis manuelt, det er bare når hele beløpet skal utbetales at det ikke går.  Så når jeg lar ørene stå igjen går det fint.  

darmuz
CONTRIBUTOR *

av darmuz

Hei,

For å få det riktig må du opprette ferieavtale under kalenderen og knytte avtale til enkelte ansatte. Det går ganske kjapt å kopiere standard ferieavtale og velge mai som utbetalingsmåned.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"