Mine områder
Hjelp
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Variable transaksjoner

av Eide Marianne

Når jeg legger inn de variable transaksjonene i det nye bildet, kommer de ikke frem som retro, selv om jeg legger dem inn med dato 1/7 på august utlønningen, er dette meningen?  Hvis jeg legger transaksjonene inn i Employee kommer de som retro.

EideMarianne_0-1691407502466.png

 

4 SVAR 4
Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Skulle ønske svaret hadde kommet før, men satser på at dette ikke skaper noe "trøbbel"/ekstraarbeid for oss som har benyttet denne funksjonen.   Dette har jo medført at noen kjøringer er behandlet som retro og noen ikke.

Evy Klausen Mjølsnes
CONTRIBUTOR ***

av Evy Klausen Mjølsnes

Enig i dette.

 

En annen ting: Det er flere lønnarter som ikke kan registreres i dette bildet. Feks lønnarter for expence/km-godtgjørelse (vi har manuelle kjørebøker).

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Håper Visma kan svare på dette.  Det ble absolutt ingen retro transaksjoner når jeg registrerte de variable transaksjonene i det nye punchbildet, med dato 1/7 på lønnsutbetalingen for august, hadde jeg registrert dem under Employees, transaksjoner ville det blitt retro.  Jeg håper på en forklaring på forskjellen ved å registrere i det nye punchebildet, eller i Employees under transaksjoner.  Datoene som er lagt inn er jo identiske, så klarer ikke helt å se om jeg gjør noe feil her.  Vil gjerne bruke det nye punsjebildet, som var mye raskere å registrere i.

Godkjent løsning
Morten A. Karlsen
VISMA

av Morten A. Karlsen

Hei. I dette bildet så var det en feil i forhold til transaksjoner med dato tilbake i tid. Dette er nå rettet. Beklager de ulemper dette medførte for våre kunder. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"