Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Rapport Arbeidstimer pr. prosjekt/Prosjekter

av Anonymous

Hei! Vi skal lage en rapport som vi skal brukes i forbindelse med forarbeid til fakturering. Eg tar utgangspunkt i rapporten "Arbeidstimer pr. prosjekt", får opp totalt timer sortert pr. mnd.

MEN ønsker også å få med info om:

- Beskrivelse av prosjektet

- kun åpne prosjekt (selv om prosjektene er lukket, kommer de likevel opp på rapporten (hvorfor det?))

- Det aller beste hadde være å fått opp siste faktura i kr og dato, samt totalt fakturert. Dette er info som allerede ligger i rapport "Prosjekter".

Alternativt kan eg bruke rapport "Prosjekter", men da må eg få mulighet til å få opp antall timer pr. mnd, ikke bare totalt antalll timer.... samt timer pr. underprosjekt, samme oppsett som i rapporten "Arbeidstimer pr. prosjekt".

Noen tips til korleis eg kan få med nødvendig info på en og samme rapport?

2 SVAR 2
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Vi ser på muligheter for å sette sammen flere rapporter og vil begynne med Arbeidstimer og Aktiviteter. Prosjekter, produkter og fakturering vil være neste steg. Endringen er planlagt for 2015 og det er vanskelig å si med utviklingsarbeid når det kan komme, siden det må programmeres og kvalitetssikres.

I dagens versjon av Visma Severa kan man med tilleggsmodul Multirapportering få delsummer og mer grupperte data for Prosjekter, Arbeidstimer, Brukere og Produkter. F.eks i rapport Arbeidstimeanalyse kan man se timer per prosjekt og fase per mnd (eller per ønsker tidsintervall) med mulighet for å se kun åpne prosjekter.

I Prosjektanalyse rapporten kan man se timer og fakturering på månedsbasis per prosjekt (ikke fase). Med den kan man se hvor mye man har fakturert på månedsbasis og hvor mange timer er ført på månedsbasis på kunde/prosjekt.

Med denne modulen kan man også lage nøkkeltall for faktura, som vil vise Fakturering på siste faktura og eventuelle andre nøkkeltall direkte på faktura. Prosjektnavn, prosjektnr og kunde vil også vises i samme skjermbildet (se vedlegg).

Det kan kanskje være en løsning frem til vi releaser rapportering på flere "tabeller" samtidig.

 

Mvh, Maria

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Dette er jeg også interessert i å vite om, hvordan kan man lage en rapport basert på flere "rapporter"? 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"