Mine områder
Hjelp
Henning Grindstuen
CHAMPION *

Bruke Autoinvoice fra flere Visma-systemer

av Henning Grindstuen

Hei. Jeg har en kunde som er registrert i Autoinvoice og har mottak av inngående fakturaer til Visma Dokumentsenter og Visma Business. Nå har kunden fått ny kasse som er integrert med Visma eAccounting og fakturaer lages der. Når han prøver å registere og sende EHF-fakturaer til kunder, kommer denne beskjeden: Firmaet kunne ikke registreres ettersom organisasjonsnummeret allerede er brukt til et annet firma. Vennligst kontakt Visma Support. Menes det org.nr. til min kunde? Dette kommer uansett hvilken kunde som kan motta EHF som legges inn. Hva må gjøres for å løse dette?

2 SVAR 2

av Svein Holanger

Dette bør du nok ta med support hos Visma Mamut, men i utgangspunktet går ikke dette bra. Årsaken er at hvis du skrur av mottak av elektronisk faktura i eAccounting, så skrur du av mottak i AutoInvoice, dermed kommer det heller ikke inn fakturaer til Visma Document Center. Hvis man bruker eAccounting, så er det meningen at man skal føre regnskapet der og ikke i andre systemer.

Henning Grindstuen
CHAMPION *

av Henning Grindstuen

Til informasjon ordnet det seg til slutt etter at support hadde vært inne og fikset på noe. En kobling mellom eAccounting og eksisterende autoinvoice-bruker kanskje?

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"