Mine områder
Hjelp
Annegtoe
CONTRIBUTOR **

Retur av faktura (sendt via AI) som ikke når mottaker

av Annegtoe

Hei!

Vi sendte 250 fakturaer via AI tidligere i høst (september). På en del hadde vi mail/tlf og disse fikk da spørsmål om å motta e-faktura. De som ikke valgte dette, fikk fakturaen på mail eller pr post, alt etter hva som var registrert i kartoteket. Da vi skulle sende ut purringer, ble disse sendt fra oss pr post. Noen av disse fikk vi i retur pga feil adresse, og dette var kunder som KUN lå inne med postadresse i kundekartoteket. Det vil altså si at disse må ha blitt sendt pr post via pakketjenesten hos Autoinvoice. Jeg ble på et eller annet tidspunkt informert om at vi skulle få en melding fra AI dersom fakturaer de sender ut ikke når mottaker - vår erfraing er altså at dette IKKE stemmer. Er det noen som har erfaring med dette...?

4 SVAR 4
Annegtoe
CONTRIBUTOR **

av Annegtoe

Da tror jeg at vi har forklaringen der - de to som tidligere hadde tilgang til e-postadressen som ble brukt ved førstegangs oppsett i vårt firma har sluttet i løpet av høsten, og pr i dag er det ingen som har oversikt over den mailkontoen... Har imidlertid bedt om at jeg og et par til får denne inn i outlook så kan vi følge opp dette. Takk for svar 🙂

av Svein Holanger

Ja, hvis AutoInvoice får e-postene med fakturaene i retur, så vil dette registreres av AutoInvoice og fakturaen vil bli satt i Feil-status. Du kan se status på fakturaene inne i AutoInvoice-portalen. Det blir sendt en epost til AutoInviuce-brukerene om alle fakturaer som får feil-status.

Annegtoe
CONTRIBUTOR **

av Annegtoe

Takk for tilb mld - skal de også gi tilbakemelding dersom det er en feil i e-postadresse? Det kan jo skje at det er en skrivefeil her (selv om vi prøver å unngå det) eller at kunden har byttet e-post siden forrige faktura. Vet du forresten hvordan denne tilbakemeldingen skal gis? Om det er pr post, pr e-post eller om vi kan finne det et sted i AI...?

av Svein Holanger

Hei

Ja, det stemmer at AutoInvoice skal gi dere beskjed hvis fakturaen kom i retur. Hører gjerne fra andre hvis de har samme erfaring.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"