Mina produkter
Hjälp
maxamaxa2
CHAMPION *

Förändra systemet för förbättringsförslag

av maxamaxa2
Status: Prioriteras inte

Dagens system för förbättringsförslag går som jag förstår det mest ut på att få likes. Med tanke på att ekonomer/administratörer är grovt överrepresenterat här blir det således punkter som berör dessa grupper som får betydligt mer fokus än på delar gällande logistik, lager, demontering, strukturer osv som oftast handhas av personer med mindre focus på detta community.

Vi ser dessutom att det är just där bristerna i systemet är som störst, troligen för att det är samma fördelning inom utvecklingsgruppen hos Visma.

Har förståelse att det är svårt att få det på en bra nivå, men vill man bli den ERP-lösning som fungerar bäst även utanför kontorsbåset så skulle nog systemet med likes för att få igenom en förändring behöva ändras.

3 Kommentarer
av Christian Sandell
Status changed to: Status: Prioriteras inte

Tack för din kommentar. Vi tar hänsyn till många olika faktorer när vi väljer vad som ska prioriteras; Likes är en av dessa faktorer, men absolut inte den enda. Varje förslag på förbättring har ett värde - alla förslag går igenom en process för att fastställa om förslaget har värde för många/flertalet användare, affärsnyttan samt att det överensstämmer med Vismas strategi i att effektivisera affärsprocesserna. Förslag som lämnas är en delmängd av den input som Visma utvärderar när det beslutas om vilken funktionalitet som skall implementeras i produkterna/tjänsterna. 

 

Läs gärna här hur Förbättringsförslag fungerar

Katrin Engvers
CHAMPION **
av Katrin Engvers

Tyvärr Christian Sandell  så är det på detta vis att det många kunder vill ha tycker ni är felaktigt. Många förslag som vi ekonomer lämnar har med redovisning och den nytta det gör för oss att arbeta på ett effektivt sätt. Tyvärr har ni avslagit många av dessa punkter. Då skulle jag vilja att ni på Visma.net går ut med er vision av hur detta system skal fungera så att vi förstår varför många av våra förslag inte går igenom. Hur ni ser att man arbetar som ekonom osv. Att varje post som detta system berör varje person det berör få en så stor klarhet i hur ni tänker. För det skulle underlätta med alla de förslag som kommer in .

Sedan vill jag att ni förklara hur ni tänker om en fråga kommer upp år från år men som  ni avslår varje år .  1. Kunder vill ha detta. Alla har inte fattat att du måste gå in och lika för att det skal gå igenom.

Det skulle därför vara väldigt bra om ni säger varför ni väljer att avslå.

Ex. vi avslår detta för att

1. Inte tillräckligt många likes

2. Vi ser inte kundnyttan i detta och då beskriva varför ni inte ser det som kundnytta.

3. Visma arbetar mot en vision om ditten och datten.

Om ni gör det så skulle ju inte samma fråga komma upp år från år. Då vet vi varför ni inte vill ha det på det vis som kunderna vill ha det.

 

 

Olof Svedbom
CHAMPION *
av Olof Svedbom

Katrins kommentar här står jag bakom till fullo. Systemet för förbättringsförslag som det är idag är ett spel för gallerierna, men med lite motivering till det ena eller andra så skulle det ge en ökad transparens och förståelse.

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här