om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
om een gepersonaliseerde navigatie te krijgen.
In de cao PO is de arbeidsmarkttoelage opgenomen als 2 betalingen in juli en december i.p.v. een maandelijkse betaling. Na overleg met de PO-raad betekent dit dus ook werkelijk dat je in dienst moet zijn in juli om aanspraak te maken op deze toelage ook al heb je gedurende het jaar wel op een school gewerkt met deze toelage.
Hoe gaan anderen hiermee om en is er vanuit Visma al iets bekend over hoe deze toelage verwerkt kan gaan worden? De oude tabel geeft ons hierin volgens mij niet voldoende mogelijkheden. Vullen we in juli de tabel met twk per 1-1-2025 dan worden ook uit diensttreders nabetaald en vullen we de tabel alleen in juli dan is het percentage te laag of krijgt iemand die gedurende het jaar in dienst is gekomen teveel als je het percentage bijvoorbeeld vermenigvuldigt met factor 7.
Ik ben erg benieuwd.
Volgens mij is nergens bepaald dat je in juli in dienst moet zijn om de toelage te ontvangen. In de cao is alleen bepaald dat de toelage in 2 delen betaald moet worden. De werkgever moet, in overleg met de PGMR, een regeling opstellen op welke wijze het budget wordt verdeeld. Dan kan een voorwaarde worden opgenomen dat je in juli in dienst moet zijn, maar dat is geen verplichting.
Bedankt, voor de reactie maar in 6.10a lid 4 staat:
De toelage wordt tweemaal per jaar uitgekeerd, eenmaal in juli 2025 en eenmaal in december 2025.
Daarbij wordt 58,33% van het totale budget toegekend in juli en 41,67% in december.
Waar de juridische helpdesk dan uit opmaakt dat je in juli in dienst moet zijn is mij niet duidelijk. Wij zien in ieder geval dat veel werkgevers deze beperking niet aanhouden.
Ben ik volledig met je eens. Het leek mij ook veel logischer om dit over alle contracten die in de periode januari t/m juli zijn gewerkt uit te betalen in de maand juli maar het antwoord van de PO-raad zorgt wel voor verwarring hierin.
Als ik je goed begrijp hanteren jullie dus gewoon dezelfde methode als voorgaande jaren maar i.p.v. een maandelijkse uitbetaling wordt het 2-jaarlijks door de BRIN-tabellen met twk in te richten in juli en december?
Over het algemeen wordt inderdaad de methode van vorig jaar gebruikt door in juli en december met t.w.k in te richten. Er zijn echter ook werkgevers die voor een andere wijze van verdeling kiezen, maar dat zijn uitzonderingen
Ik vraag ook af hoe ik dit moet verwerken. Ik hoop dat Visma dit snel oppakt. Want zomervakantie start op 7-7-2025 en onze stichting is ook vanaf 7-7-2025 dicht t/m 17-8-2025. Het betekent dat de verloning juli en augustus begin juli uiterlijk 4-7-2025 klaar moet zijn.
Copyright 2023 Visma Community. All right reserved.