Mijn Communities
Help
AKoelink
CHAMPION **

Hoe kan ik automatisch een peridieke verhoging geven + CAO verhoging

door AKoelink

Ik zoek mij al de hele dag kleurenblind naar een snelle oplossing:

Bijna alle medewerkers krijgen per 1 januari een periodieke verhoging (op basis van de tabellen van 2022). Daarna moet er een CAO verhoging worden gegeven van 2,4% met aanpassingsbedrag.

 

Hoe voer ik dit nu het snelste uit? Niet dat ik alles zelf moet gaan berekenen, maar dat HR of Payroll dit doet. Daar hebben we tenslotte een systeem voor!

 

5 ANTWOORDEN 5
Marinka Eweg
VISMA

door Marinka Eweg

@AKoelink voor het doorvoeren van een extra periodiek is in het systeem niets gewijzigd. Het advies is inderdaad massamutaties gebruiken, maar ik begrijp dat het dan alsnog per medewerker goed gecontroleerd moet worden. 

Als je graag wilt dat we dit verbeteren zou je dan een nieuw idee voor willen plaatsen op het ideeenportaal? 

AKoelink
CHAMPION **

door AKoelink

@Marinka Eweg dit is de vraag die ik in januari er over heb gesteld. Kun je mij vertellen of dit dan nu makkelijker gaat? 

AKoelink
CHAMPION **

door AKoelink

Bedankt voor de tips. Marinda, die hebben we natuurlijk gebruikt. Maar het is toch van de zotte dat we niet met een paar drukken op de knop die verhoging kunnen doorvoeren? 

Wat mij betreft zou er een optie moeten zijn: periodiek verwerken (want die heb je allemaal ingesteld staan) en daarna de 2,4%. Maar die optie is er toch niet? 

Zelfs met de massamutatie en exporteren, moet je de RSP max aanpassen naar hoger dan 100% omdat anders de berekening niet klopt en het systeem een foutmelding geeft. En wij hebben een aantal medewerkers die hoger zitten dan 100% (vanuit overgang schalen naar Cats) en die moeten we dan ook allemaal aanpassen. 

Het is echt enorm veel werk en foutgevoelig. 

Laura, ook die hebben wij gebruikt. De tabellen staan allemaal prima ingericht. 

 

Marinde de Haas
CONTRIBUTOR **

door Marinde de Haas

Op de site van Aedes staat in ieder geval de tool voor het berekenen van de 2,4%. Wij hebben de 2% zelf berekend omdat de RSP niet meer klopt. 

lauraholm
VISMA

door lauraholm

@AKoelink Misschien dat deze link  Hoe verhoog ik de algemene schalen bij een CAO verhoging? je kan helpen. Hier staan verhogingen door middel van o.a. inpastabellen, maar ook percentages beschreven.