Mijn Communities
Help
Raymond Postma - Confina
CONTRIBUTOR **

Scripts Journaalposten

door Raymond Postma - Confina

Beste lezer, 

 

Ik wil graag in de journaalposten een dimensie toevoegen waarbij het BRIN samengevoegd wordt met de kostenplaats van de medewerker. Voorbeeld BRIN = AX01 en mdw. heeft kostenplaats 4100, uitkomst: AX01+"-"+4100 = AX01-4100.

 

Het lukt mij om de uitkomst weg te schrijven als Rekeningtype(Grootboekrekening) maar niet op een (vrije) dimensie. Het grootboekrekeningnummer moet echter ongewijzigd blijven en ik wil het rekeningschema niet vervuilen met deze data (alle mogelijke uitkomsten moet bekend zijn als grootboekrekening) en daarom heb ik een nieuwe dimensie hernoemd/toegevoegd.

 

Allereerst heb ik gekeken of ik het kan wegschrijven op de dimensie Kostenplaats. De gekoppelde tabel/keuzelijst van de dimensie Kostenplaats mag alleen numerieke waarden bevatten, dat is jammer genoeg geen optie.

 

In mijn nieuwe aangemaakt dimensie en bijbehorende keuzelijst kan ik wel de code AX01-4100 kwijt. Echter is het mij nog niet gelukt om het samenvoegveld op deze dimensie weg te schrijven in de LJP.

 

Zijn er ook handleidingen te vinden die meer uitleg geven over scripts? Ik heb namelijk weinig tot geen informatie kunnen vinden op de Community over dit onderwerp. Daarnaast ben ik ook benieuwd of er een document voorhanden is waarin de gegevensverzamelingen staan met bijbehorende velden. 

 

Heeft iemand hier ook ervaring mee die zijn kennis wil delen of mij op weg kan helpen?

 

Alvast bedankt! 

 

Raymond

 

1 ANTWOORD 1
Goedgekeurde oplossing
keesjandegier
VISMA

door keesjandegier

Hallo Raymond,

 

Het aanmaken of aanpassen van scripts is geen functionaliteit voor klanten/eindgebruikers, derhalve hebben wij daar ook geen beschrijving van. 
Wanneer je aanpassingen in de basisinrichting, van bijvoorbeeld de journaalpost, gaat doen en je bent niet helemaal zeker wat je aan het doen bent, dan is het aan te raden om eerst met een consultant te schakelen.

 

Kees-Jan