Mijn Communities
Help
Monique van Berkel
CHAMPION **

Variabel component i.c.m. loonkostenverdeling

door Monique van Berkel

Is het mogelijk om de uitbetaling van een variabel component bij één medewerker op een aparte loonkostenverdeling te laten uitbetalen?

9 ANTWOORDEN 9
Monique van Berkel
CHAMPION **

door Monique van Berkel

@Nbastiaanse  Hartelijk dank voor het meedenken! Toevallig was ik daar gisterenmiddag laat ook achter gekomen. Lekker verwarrend allemaal! Ik heb het getest en het werkt. 

 

@Nico vander Bent Dit is makkelijker dan een nieuw contract opvoeren! ðŸ˜†

Monique van Berkel
CHAMPION **

door Monique van Berkel

@Nbastiaanse  Dank voor deze tip! Het stond bij ons uit in de metadata. Nu heb ik bij Werknemer-VO een vinkje gezet bij In gebruik en Zichtbaar Talent. Ik kan alleen geen vinkje zetten bij Wijzigbaar Talent (zie printscreen). Hoe kan ik dat aanvinken? 

MoniquevanBerkel_0-1729167602149.png

 

Nbastiaanse
CHAMPION *

door Nbastiaanse

Volgens mij moet je het veld Kostenplaatsnr. en Kostendragernr. aanvinken en niet het veld waar je nu op staat. Dat zijn de velden waar je de codes invoert en ik denk dat kostenplaats en kostendrager alleen de naam is die dan weergegeven zou worden en dus niet wijzigbaar is.

Nbastiaanse
CHAMPION *

door Nbastiaanse

Je kunt dit toch gewoon bij het invoeren van een looncomponent gelijk invullen?

 

Nbastiaanse_0-1729150345723.png

Of heb je een uitgebreidere loonkostenverdeling nodig dan de eerste 2 dimensies?

Monique van Berkel
CHAMPION **

door Monique van Berkel

@WP-143 Nooit van gehoord, maar ik heb de handleiding gevonden. Ik ga dit even uitzoeken.  

 https://community.visma.com/xqnef94594/attachments/xqnef94594/nl_ra_Visma_net_HRM_kennisbank/74/1/Im...

 

WP-143
CONTRIBUTOR **

door WP-143

Als de mutatie via het Excel van de import periodevariabelen gedaan wordt, kun je een afwijkende kostenplaats aangeven

Nico vander Bent
CHAMPION ***

door Nico vander Bent

@Monique van Berkel was in HRCE een  prachtige oplossing. Ik sluit me hierbij volledig aan.  heb nu als work around tijdelijke uitbreiding opgevoerd - geen uren  en dan de variabele component erin.

Monique van Berkel
CHAMPION **

Als niemand anders een briljant idee heeft, dan ga ik dat ook maar doen. Wel een beetje omslachtig! 😕 

Nico vander Bent
CHAMPION ***

weet niet of het briljant ðŸ˜‹ is maar wist geen andere manier voorlopig.