Mijn Communities
Help
peterdevette
CHAMPION *

releasenotes Payroll

door peterdevette

Beste mensen,

 

Ben ik de enige die de wijze waarop de releasenotes van Visma Payroll worden gepresenteerd nogal verwarrend vindt. Ik krijg vandaag binnen een aantal minuten een 3 mails over de releasenotes en heb geen enkel idee wat de aanleiding is om dit een aantal keer te doen.

Verder is er eerder een conceptversie gepubliceerd. Het zou prettig zijn als je weet wat het verschil tussen het concept is en de definitieve versie. 

22 ANTWOORDEN 22
Schoten
CONTRIBUTOR **

door Schoten

Ik kreeg vorige week zelfs 8 mails over de releasenotes. Kan dit niet anders ingericht worden?

 

lauraholm
VISMA

door lauraholm

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is, als je steeds mails over de releasenotes krijgt en het niet helder is wat de reden hiervoor is. Nu de release notes voor Visma.net Payroll ook via de Help functie van de Visma.net payroll applicatie zijn te raadplegen, zijn we aan het kijken hoe we de toegankelijkheid tot de release notes nog meer kunnen vergroten, waaronder ook het inzichtelijk presenteren van de wijzigingen. 

Rob Faas
CONTRIBUTOR ***

door Rob Faas

ik krijg helemaal geen mailtjes. Moet zelf maar uitzoeken wanneer er nieuwe release notes zijn. Erg vervelend

Francis den Boer - Verberk
CONTRIBUTOR ***

het is echt een drama. En in de zoekfuncties krijg ik ze ook niet allemaal gevonden. Zal echt wel wat over het hoofd zien hierdoor 😞 

miranda163
CONTRIBUTOR ***

door miranda163

Heb je dat wel ingesteld dat je mailingen wilt ontvangen? Je kunt je overal voor aanmelden wat je gemaild wilt krijgen. 

Rob Faas
CONTRIBUTOR ***

door Rob Faas

Uiteraard. Wij kregen altijd mailtjes dat er nieuwe release notes zijn geplaatst. sinds deze nieuwe omgeving ontvangen we niets meer.

Jantine97
CONTRIBUTOR ***

door Jantine97

@peterdevette: Heb jij hier ooit nog iets op gehoord? Zojuist heb ik weer 3 mailtjes ontvangen (m.b.t. release 197).

 

peterdevette
CHAMPION *

door peterdevette

Nee nog niets gehoord. Blijft een raadsel waarom je 3 keer die mail moet ontvangen

 

lauraholm
VISMA

door lauraholm

@peterdevette @Jantine97 We zullen nagaan waarom het publiceren van de release notes in 3 mailtjes resulteert. Ik kan me voorstellen dat dit heel irritant is. 

miranda163
CONTRIBUTOR ***

door miranda163

Ik kan oude release notes van BO4 en Gemal nergens terug vinden in de vergaarbak van informatie. Niet gebruikersvriendelijker er op geworden allemaal. Waar vind ik deze terug? Ik had net iets gevonden over release van BO4 van mei maar zit nu heel veel tijd al te besteden aan het terugzoeken ervan. 

Vincent2
CONTRIBUTOR **

door Vincent2

Binnen de community heb je bovenin de grijze balk de knop navigeren. Ben je hiermee bekend?

Vincent2_0-1655453329118.png

Vervolgens kom je op een pagina waar alles bij elkaar staat. 

Door middel van de knop  

Vincent2_1-1655453423545.png

onder het betreffende kopje kun je vervolgens naar de betreffende releasenotes. Hier staan ook alle oude releasenotes. 

 

miranda163
CONTRIBUTOR ***

door miranda163

Bedankt dit wist ik niet. 

Francis den Boer - Verberk
CONTRIBUTOR ***

FrancisdenBoerVerberk_1-1655453755913.png

De knop navigeren zie ik er bij mij niet bij staan

Jantine97
CONTRIBUTOR ***

@Anonymous Die knop staat zo te zien alleen in Visma Raet en niet in Visma.net Payroll

Francis den Boer - Verberk
CONTRIBUTOR ***

dat schiet dan ook niet op. 

 

Jantine97
CONTRIBUTOR ***

door Jantine97

Waarom is de layout van de Payroll releasenotes overigens afwijkend van die van de HRM releasenotes? Ik moet zeggen dat ik de layout van HRM prefereer (maar wellicht denken anderen daar anders over).

lauraholm
VISMA

door lauraholm

De layout van de Payroll release notes zijn op deze wijze opgesteld om ook leesbaar gepubliceerd te worden in de online Help van de applicatie. Natuurlijk zijn we altijd op zoek naar hoe we de informatie nog beter beschikbaar kunnen stellen. Kun je aangeven wat je prettig vindt aan de HRM layout? Dan kunnen we kijken of we dit nog meer op elkaar kunnen gaan afstemmen. Je mag me eventueel ook een PB sturen, als je meer informatie wilt hebben. 

Francis den Boer - Verberk
CONTRIBUTOR ***

door Francis den Boer - Verberk

ik zou het zo wie zo fijn vinden als alle release notes bij elkaar zouden komen te staan. Het is nu heel erg zoeken naar waar een release notes staat. En zo kan je zomaar iets over het hoofd zien. 

payrollsupport
CONTRIBUTOR ***

Alle Visma.net Payroll release notes zijn terug te vinden in de Kennisbank. Je kunt een volledig overzicht van de release notes krijgen door in de kennisbank te filteren op het label Release notes. Dit doe je door te gaan naar Kennisbank → Labels → Release notes

payrollsupport_0-1655797878253.png

 

Ook is het mogelijk direct vanuit de beginpagina van Visma.net Payroll (maar ook vanuit Visma.net HRM) naar een volledig overzicht van alle release notes te gaan. Dit kun je doen door rechts onderin het scherm bij Snel naar...  → Release notes Payroll te gaan. 

payrollsupport_1-1655797978606.png

Francis den Boer - Verberk
CONTRIBUTOR ***

zo te zien staan hier alleen maar de release notes van payroll bij mekaar. Wat ik mis is dat alle release notes van alle onderdelen bij elkaar staan. Zoals dat was op de oude community. Dus Payroll, HSS, RVM etc. allemaal bij elkaar. Want dan weet je dat je alle release notes hebt en niets mist.