Mijn Communities
Help

Gedeeltelijke verzuimmelding 1e ziektedag

door Bas Menken - Gemeente Leiden

Het is op dit moment niet mogelijk om iemand gedeeltelijk ziek te melden op de eerste ziektedag. 

Wij zouden bijvoorbeeld iemand voor 50% ziek willen melden vanaf de eerste ziektedag, bij voorkeur zou je dit meteen willen doen in de ziekmelding, maar anders zeker via een gedeeltelijke hersteld melding.

4 ANTWOORDEN 4
MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

Goed om te weten Remco!

door Bas Menken - Gemeente Leiden (Bijgewerkt ‎28-07-2022 11:11 door Bas Menken - Gemeente Leiden )

@Remco te Ronde 

Knipsel.JPG

Ik heb iemand ziekgemeld per 28 juli en bij deelherstel toevoegen is 28 juli grijs en kan ik geen percentage aanpassen

Goedgekeurde oplossing
Remco te Ronde
VISMA

Hoi @Bas Menken - Gemeente Leiden ,

 

Zelf voor ik ook niet iedere dag een ziekmelding in. Dus fijn dat je het voorbeeld meestuurt. Ik zie dat je daar de desktop schermen gebruikt. Vermoedelijk klik je op 'deelherstel toevoegen'. In dat geval kan je inderdaad voor toekomstige data het percentage aanpassen. Bijvoorbeeld omdat de bedrijfsarts heeft gezegd dat iemand vanaf aanstaande maandag weer 50% kan werken.

 

Als je echter direct vanaf de eerste ziektedag het percentage (%) wil aanpassen dan zou je hopelijk het 'pen-icoontje' moeten zien zoals hieronder:

RemcoteRonde_0-1659000152625.png

 

Groet,

Remco te Ronde

door Remco te Ronde

Hoi @Bas Menken - Gemeente Leiden  (en ook @MdeBeer , @Yamina Daoudi en @IljaRodenburg),

 

Gelukkig is er goed nieuws voor jullie. Dit bestaat reeds, vergelijkbaar met Self Service, maar vele malen sneller.

 

Een manager kan een medewerker ziekmelden in de Youforce app. De standaard ziekmelding is altijd 100%. Enorm versimpeld gezegd zonder alle juiste nuanceringen, omdat een manager niet kan bepalen of iemand slechts gedeeltelijk ziek is. Direct daarna kan een manager de ziekmelding aanpassen naar een percentage (%). De manager hoeft dus niet zoals in Self Service eerst een ziekmelding te doen. Wachten op export naar HR Core Beaufort. Wachten tot de ziekmelding terug is in Self Service. En daarna een workflow voor gedeeltelijk herstel/ziek te starten. De manager kan het achter elkaar doen, zoals in bijgaande video die ik zojuist heb opgenomen. 

 

Ziekmelding gevolgd door aanpassen percentage

Groet,

Remco te Ronde