Mijn Communities
Help

Update Youforce app

door Bart Kok - Gemeente Venlo

We merken binnen onze organisatie dat er wat onduidelijkheden zijn over de Youforce app al er een update is. We hebben een medewerker die gisteren de Youforce app nog gewoon kon gebruiken zonder de update en de gewerkte dagen ook netjes kon invullen. Vandaag krijgt deze medewerker weer de melding over de update en kan niet verder in de app.

 

Onze ICT heeft het zo ingericht dat als er een update is van de Youforce app die automatisch wordt gepusht naar alle zakelijke mobile devices met iOS besturingssysteem. Dient de medewerker dan altijd eerst de update uit te voeren voordat hij/zij verder kan? Kan de medewerker ook zonder installatie van de update verder in de app? 

 

Voor Android hebben we voorgaand probleem niet. 

4 ANTWOORDEN 4
Goedgekeurde oplossing
Rosa Carrasco Úbeda
VISMA

door Rosa Carrasco Úbeda

Hi Bart,

 

My name is Rosa Carrasco and I am the Service Owner of the Youforce app. As the Service Owner, I am responsible for the life-cycle management of the product. I am writing in response to your inquiry regarding updates on the app. I understand that you have concerns about the phone updates and I would like to provide more information to clarify the situation.

 

We don't have any control over phone updates, whether they're for iOS or Android. Once we release a new version on the app stores, it's up to the user's phone settings to determine when the update gets installed. To make sure users are always using the latest version of the app, we typically force updates a week after the new version is released. This ensures that users have all the necessary fixes and features for the app to function properly.

 

Regarding your specific example, we released the latest version of the Youforce app (1.8.2) on December 21st. It was approved by Apple at 2:08 PM. From your message, it sounds like the employee was able to use version 1.8.1 until January 12th. If their iPhone was set to update automatically, they wouldn't have seen the message to force the upgrade. It's unclear why the employee's iPhone hasn't been updated since then. That's determined by the communication between the iPhone and the App Store, which is out of our control.

 

In conclusion, while we don't have direct control over when phone updates are installed, we do take steps to ensure that our users are always using the latest version of the app by forcing updates a week after a new version is released. We understand that the delay in updating may have caused inconvenience for the employee in question. We invite you to review your company's phone update policy to ensure that updates are being installed automatically. If there are any further questions or concerns, please don't hesitate to reach out to us.

 

Kind regards,
Rosa Carrasco

@Rosa Carrasco Úbeda @Bastiaan Friederichs bedankt voor je reactie. Hiermee weten we even voldoende. We hebben met onze ICT partner afgesproken dat de updates van de Youforce app voor iOS automatisch gaan. Dus dit hebben we al geregeld. We zullen dit de komende periode monitoren en indien nodig hierover met onze ICT partner schakelen.

 

Verder wil ik van de gelegenheid gebruikmaken om aan te geven dat ik het erg jammer vind dat wij een reactie in het Engels krijgen. Het is voor mij goed te begrijpen, maar ik kan me voortellen dat er klanten zijn die hier meer moeite mee hebben. Van een Nederlands bedrijf mag ik toch verwachten dat Nederlands de voertaal is. We wonen en werken tenslotte in Nederland.

Goedgekeurde oplossing
Remco te Ronde
VISMA

door Remco te Ronde (Bijgewerkt ‎13-03-2023 11:13 door Remco te Ronde VISMA )

Hoi @Bart Kok - Gemeente Venlo

 

Hopelijk heeft bovenstaande antwoord je geholpen.

 

Om het forum voor iedereen overzichtelijk te houden (en omdat 'groene vinkjes' ✔️ mooi zijn 😀) is het handig als je dit forum artikel kan afsluiten door op de knop 'Als oplossing accepteren' te drukken.  

RemcoteRonde_2-1678702346961.png

 

 

Zou je dat willen doen?

Groet,

Remco te Ronde
Goedgekeurde oplossing
Wijnand van Plaggenhoef
VISMA

Hoi @Bart Kok - Gemeente Venlo, bedankt voor je feedback en goed om te lezen dat ook in het Engels het goed te begrijpen is. Zoals je weet zijn de nieuws artikelen en documentatie altijd in het Nederlands. Tegelijkertijd is Visma|Raet als onderdeel van Visma een internationale organisatie waar we gelukkig gebruik kunnen maken van onze collega's buiten Nederland om onze producten verder te ontwikkelen en te blijven verbeteren. Daarom zal je als het gaat om meer technische zaken af en toe een reactie in het Engels krijgen. Mocht het zo zijn dat er daardoor vragen achterblijven kan je altijd verduidelijking vragen of contact opnemen met het Service Center.