Mijn Communities
Help
marjavanderkolk
CHAMPION ***

Verzuim via de app, zet je dit dan uit in HRSS?

door marjavanderkolk

Goedemorgen

Wij zijn binnen onze organisatie (Kenter Jeugdhulp) net begonnen met het gebruik van de app. De app is nu ingericht en in gebruik voor ziek en hersteld melden.

Ook kunnen medewerkers hun mobiele nummer wijzigen.

Binnenkort willen we wat eenvoudige declaraties aan de app toevoegen.

Mijn vraag is nu gebruiken jullie naast de app ook nog  de workflows ziek en hersteld melden via HRSS of hebben jullie dit uitgeschakeld?

Hoor graag hoe jullie dit aangepakt hebben.

Alvast bedankt voor jullie hulp, gr. Marja

 

Marja van der Kolk
6 ANTWOORDEN 6
Goedgekeurde oplossing
Anneke Petersen
CHAMPION *

door Anneke Petersen

Wij gebruikten geen HRSS formulieren voor het verzuim dus zijn meteen overgegaan op de app.

Wel hadden wij een oude werkwijze. In de afgelopen periode hebben we gepilot met het verzuim. In deze periode zijn beide manieren naast elkaar blijven bestaan. 13 maart gaan we voor alle leidinggevenden over op de app voor verzuim en zullen we de oude werkwijze ontmantelen. Wij willen dan geen 2 systemen naast elkaar laten bestaan. 
Onze leidinggevenden uit de pilot hebben allen aangegeven dat ze liever de app gebruiken voor het doen van verzuim i.p.v. de website sickleave.youforce.com. Misschien helpt je dat voor de afweging of je HRSS wilt blijven gebruiken naast de app. De app is voor leidinggevenden erg eenvoudig, altijd bij de hand en minder werk dan bijvoorbeeld inloggen in systemen.

marjavanderkolk
CHAMPION ***

door marjavanderkolk

@Anonymous

Dank voor je reactie, ik draai nu inderdaad ook een pilot en de leidinggevende die er mee werken zijn zeer positief.
Er zijn er nog een aantal die er niet mee werken, die wil ik gaan toevoegen en als zij ook gewend zijn wil ik dan de workflows die we nu gebruiken uitschakelen in HRSS, omdat ik net als jij geen 2 systemen naast elkaar wil blijven gebruiken.

Heb ik nog wel een ander vraagje aan je, als een medewerker voor een percentage ziek gemeld wordt gaat dit goed? Dit geeft in HRSS namelijk problemen als ze dit meteen na elkaar invoeren. Hoor graag van je terug. Bedankt alvast. Gr.

Marja van der Kolk
Anja Brouwer1
CHAMPION **

door Anja Brouwer1

@marjavanderkolk Goedemiddag Marja. Wij willen ook testen met verzuim maar lopen er tegenaan dat je de processen voor het verzuim via de app wel moet toevoegen aan de categorie in Mijn Youforce waardoor de processen beschikbaar zijn voor alle managers en niet alleen voor de testmanagers. Deze kunnen er dan bij via de desktop. Hoe hebben jullie dit gedaan

marjavanderkolk
CHAMPION ***

door marjavanderkolk

@Anja Brouwer1  in autorisatiebeheer hadden we een aparte groep aangemaakt voor de pilot waardoor alleen zij rechten hadden hiervoor zodat het niet voor iedereen beschikbaar was.  Gr. marja

Marja van der Kolk
Anneke Petersen
CHAMPION *

door Anneke Petersen

Ik heb nog geen signalen dat deelherstel niet goed gaat. Deelherstel na zowel vanaf de eerste dag als later in het verzuim worden toegevoegd in de app. De plek waar het deelherstel staat is voor onze leidinggevenden wel nog af- en toe verwarrend. Ze verwachten dat het staat bij beter melden maar het staat bij de Ziekmelding.

marjavanderkolk
CHAMPION ***

door marjavanderkolk

Dank je Anneke voor je snelle reactie, heel herkenbaar dat probleem hebben ze ook vaak in HRSS.

 

Marja van der Kolk