Mijn Communities
Help
Rob99
CHAMPION **

YouForce app: Gewerkte dagen per ongeluk al ingediend voor actuele maand

door Rob99

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Een medewerker heeft vandaag (16/11) per ongeluk de 'gewerkte dagen' al ingediend over de maand november 2022. Dit was niet de bedoeling natuurlijk want we hebben nog 2 weken te gaan in deze maand.

Kan dit eenvoudig hersteld worden? 
Indien niet, is het dan een optie om de daarvoor benodigde functionaliteit te maken?

10 ANTWOORDEN 10
Goedgekeurde oplossing
Bastiaan Friederichs
VISMA
Rob99
CHAMPION **

door Rob99

@Bastiaan Friederichs @Vanmorgen een storing van de YouForce app en hier meerdere meldingen over gehad van medewerkers. In één (bekend) geval (op dit moment) is er iets fout gegaan bij / tijdens het indienen van de maand januari 2023. De ingegeven mutaties zijn hierdoor niet goed aangekomen in Gemal. De maand januari is echter wel afgehandeld/verwerkt in de YouForce app en hierdoor kunnen de gegevens dus niet meer verwerkt worden via de app. Gevolg: nu gaan we een handmatige correctie doen via B04 en natuurlijk is dit niet de meest gewenste oplossing, ook niet voor de medewerker want die ziet zijn gegevens in de app niet goed staan voor januari 2023. Ik kan me haast niet voorstellen dat jullie voor alle foutief verwerkte Youforce app gegevens een ticket willen ontvangen om de maand weer even open te zetten in de app. En voor mij is dat dan ook de reden om nogmaals aan te geven dat de beheer mogelijkheden rondom de YouForce app toch wel verbeterd zouden kunnen worden om eventuele ontstane problemen toch zelf op te kunnen lossen in de organisatie en dit eventueel ook onder bepaalde condities (zoals recente nog niet verwerkte periodes etc...) Het zou mooi zijn als jullie de prioriteit van een dergelijke oplossing een wat hogere prioriteit kunnen geven zodat er wat minder tijd verloren gaat aan het handmatig corrigeren van gegevens in de verschillende HR modulen / onderdelen.

 

 

door Bastiaan Friederichs

hi @Rob99, toevallig hebben we het hier gisteren over gehad met het team; we gaan kijken of we een scherm kunnen maken voor een beheerder om een maand te verwijderen (min of meer wat wij nu ook voor jullie doen als er een ticket aangemaakt wordt). Dit geeft ervaren beheerders (want je moet echt goed beseffen dat een mutatie mogelijk al in Gemal verwerkt is), in ieder geval wat meer mogelijkheden dan nu.

Zo gauw ik een concept design heb zal ik het posten op de community.

Ik denk voor nu dat het altijd aan te bevelen is om de maand door ons te laten verwijderen. Precies met de reden die je aangeeft, anders is het echt nog lastig om als medewerker te begrijpen wat er gebeurt.

Dit zou een goede toevoeging zijn aan het beheergedeelte van de Youforce app. Voor ons zou dit heel wenselijk zijn. Dit scheelt een hoop werk voor jullie, maar ook voor de klant zelf (die hoeft dan geen melding meer te maken). We zijn benieuwd naar het concept.

Jeanet de Vries
CONTRIBUTOR **

door Jeanet de Vries

Wij vragen de betreffende medewerker dan om na afloop van de maand de reis-en thuiswerkdagen aan ons door te geven. In Gemal verwijderen wij de mutatie onder Mutatiebeheer, en in Beaufort leggen we de juiste reisdagen en/of thuiswerkvergoeding vast.

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

Wij hanteren dezelfde oplossing als @Jeanet de Vries.

Het zou echter handig zijn als je als beheerder een maand opnieuw open kan zetten voor iemand en de mutatie in Gemal wordt overschreven. Is dat een mogelijkheid voor de toekomst @Bastiaan Friederichs ? 

Vahdet Aytekin CNV
CONTRIBUTOR **

door Vahdet Aytekin CNV

Daar zijn wij ook benieuwd naar.

door Bastiaan Friederichs

Hi @Rob99, dit gebeurt soms...

Als je even een ticket aanmaakt bij het ServiceCenter, dan kan mijn team de betreffende maand verwijderen zodat de medewerker die daarna weer kan vullen en indienen.

Graag onder vermelding van het persoonsnummer en naam en de betreffende kalendermaand.

We verwijderen de maand dus je moet zelf even de mutatie(s) in Gemal weggooien, anders wordt er waarschijnlijk teveel uitbetaald

Jeanet de Vries
CONTRIBUTOR **

Het zou heel handig zijn als wij  naast het verwijderen van de mutatie in Gemal ook zelf de maand in de app kunnen verwijderen. Het is onhandig dat dit laatste via een ticket moet.

Rob99
CHAMPION **

door Rob99

Ik ga overleggen met de salarisadministratie. De oplossingen die hierboven gegeven worden (en waarvoor mijn dank) zijn in mijn ogen allemaal noodverbandjes. Het zou fijn zijn als er aan de voorkant voor de beheerder functionaliteit komt om iets flexibeler naar de werknemers te kunnen zijn. Dus bijvoorbeeld een maand opnieuw openzetten zoals in dit geval en het verwijderen of overschrijven van de mutaties zoals Jeanet aangeeft. En dit eventueel ook bij achteraf ingevulde maanden die nog niet zijn verwerkt via Gemal.