Mijn Communities
Help
Roel_Harmsen
CHAMPION ***

Adres wijzigen via de app verkeerd formulier

door Roel_Harmsen

Dag,

Ik kom er per toeval achter dat wanneer iemand zijn adres via de app wijzigt, het richting het verkeerde formulier gaat. Bij ons het vrijwilligersformulier.

Hoe kan ik dit aanpassen, want de kilometers worden nu niet berekend. 

10 ANTWOORDEN 10

door Remco te Ronde

Inderdaad @Marcel Bouman op basis van @Roel_Harmsen hebben we weer iets bijzonders geleerd. Er zijn in Nederland best wat plaatsen die 2x voorkomen. Denk aan Haren in Groningen en Haren in Noord-Brabant. Of Hengelo in Overijssel en Hengelo in Gelderland.

Het officiele BAG-register gebruikt de officiele plaatsnamen. In een aantal gevallen voegen ze iets toe. Zoals bij Haren is de officiele naam Haren Gn.

Maar bij Hengelo is de officiele naam Hengel (Gld). Dus met haakjes, wat niet is toegestaan in de app. Want speciale tekens als ' - waren wel toegestaan voor plaatsen zoals 's-Hertogenbosch. Maar aan plaatsnamen tussen haakjes hadden we nooit gedacht.

Leuk weetje, die we inderdaad met @Roel_Harmsen en nu gaan oplossen.

Groet,

Remco te Ronde

door Remco te Ronde

Hoi @Roel_Harmsen en @Marcel Bouman ,

Inmiddels hebben we het aangepast. Dus iedereen die in postcodegebied 9287 VM (= straatnaam 'Wyldpaed (Oast)' in de plaats 'Twijzelerheide') of in postcodegebied  7255 AH (= de mooiste Hengelo van Nederland met de officiele naam 'Hengelo (Gld)') woont kan nu zijn adres wijzigen. Kortom, de tekens ( & ) zijn nu ook toegesaan. Net zoals eerder al speciale tekens zoals ' werden ondersteund.

Groet,

Remco te Ronde
Marcel Bouman
CHAMPION ***

door Marcel Bouman

@Remco te Ronde fijn dat het is opgelost. Maar als ik er even een paar uit mijn hoofd opnoem die vaker in Nederland voorkomen en mogelijk () bevatten: Elst, Oosterhout, Beuningen, Spijk. En misschien zijn er nog meer? Maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe de formele schrijfwijze van deze plaatsen is.

door Remco te Ronde

Hoi @Marcel Bouman ,

Scherp! De twee postcodes waren slechts voorbeelden. In 'adres wijziging' gebruiken we de adressen conform het officiele BAG-register. Je voert de postcode en huisnummer in en dan wordt de straatnaam en plaats gevuld conform het officiele BAG-register (zie als voorbeeld: https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag-viewer/?zoomlevel=1).

Voortaan als er dus in de officiele straatnaam een ( of ) voorkomt zal dit werken in de App. Dus niet alleen voor 'Hengelo (Gld)' of het  'Wyldpaed (Oast)', maar voor iedere plaats of straat met die tekens.

(Maar een leuk weetje, bij de bijvoorbeelde Beuningen heeft het BAG de officiele naam 'Beuningen Gld', dus zonder haakjes. Dus helemaal kunnen achterhalen wanneer 'Gld' met of zonder haakjes schrijft is nog een leuk onderzoekje)

Groet,

Remco te Ronde
Roel_Harmsen
CHAMPION ***

door Roel_Harmsen

@Marcel Bouman ; even een update voor jou.

Teamsmoment met Remco gehad en het blijkt dat (gld) de foutmelding geeft. Hij gaat hier naar kijken en hopelijk met een oplossing komen, of niet meer verhuizen 😉

Roel_Harmsen
CHAMPION ***

door Roel_Harmsen

Ik he gevonden waar het kan. Heb het aangepast. krijg wel een technische fout, maar hopelijk is dat ivm het verwerken aan de achterkant.

Roel_Harmsen
CHAMPION ***

door Roel_Harmsen

Maar ik ben wel benieuwd waar ik kan kiezen welke workflow er gestart moet worden door een adreswijziging. 

Zit die dan standaard achter deze en waar kan ik vinden dat het werkelijk zo is, of aanpassen?

Roel_Harmsen_0-1739376675027.png

Goedgekeurde oplossing
Remco te Ronde
VISMA

door Remco te Ronde

Hoi @Roel_Harmsen ,

Ga in Mijn Youforce naar Beheer. Zoek daar op 'configuratie profiel' en je zult vinden wat je zoekt!

Laat je even weten of het gelukt is?

Groet,

Remco te Ronde
Roel_Harmsen
CHAMPION ***

door Roel_Harmsen

Hallo @Remco te Ronde,

Ik had het gisterenavond al gevonden en de workflownaam veranderd. maar nu krijg ik een foutmelding.

Ik heb de naam van de workflow gekopieerd en geplakt en indienen en verzenden klopt ook.

Er zijn technische problemen, je kunt het later opnieuw proberen krijg ik als melding

Roel_Harmsen_0-1739432670227.png

Marcel Bouman
CHAMPION ***

door Marcel Bouman

Dag Roel, wij gebruiken de optie met het starten van een workflow in HRSS bij een adreswijziging via de app niet. Maar het lijkt er op dat in de workflow die je start een verkeerd formulier (en/of dialoog) staat? Als je een workflow koppelt met het juiste formulier/dialoog dan zou het wel goed moeten gaan?