Mijn Communities
Help
Gerdine
CHAMPION *

Woonwerk declaratie bij extra werkdagen

door Gerdine

Goedmorgen,

 

wij zijn nu bezig met een pilotfase en hebben dienstkilometers al zodanig ingericht dat het declarabel is via de Youforce App. Wij hebben er voor gekozen niet met Gewerkte dagen te gaan werken. Bij ons is ivm aard van werk aanwezigheid vereist en we willen daarom deze administratieve verplichting niet bij de medewerkers leggen. Indien aanwezigheid niet vereist, dan gelden vaste thuiswerkdagen, welke wij vast hebben ingericht in BOL. 

 

Nu gebeurt het ook dat medewerkers soms een extra werkdag hebben, dit kunnen ze extra declareren via SS declaratieformulier. Hoe zou ik dit kunnen inrichten in de Youforce App. De kilometerregelingen kunnen alleen gekoppeld worden aan dienstkilometers en niet aan woon-werk, waardoor de cijfers voor woon-werk versus dienst niet meer zouden kloppen. Hoe hebben andere organisaties dit ingericht? Of heeft iemand ideeën hoe dit in te richten?

2 ANTWOORDEN 2
Goedgekeurde oplossing
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lieke Sterk Huis

@Gerdine, wij hebben voor onze invalkrachten een aparte declaratie aangemaakt, omdat zij op diverse werklocaties werken. Hierbij maken wij gebruik van de invoercode 1910 en hebben een max. kilometers van 40km enkele reis. Je kunt dan het bovenmatige deel op een andere invoercode boeken. Dat is bij ons invoercode 1970. Zie hieronder.

Echter is deze bij ons wel op arbeidsrelatie ingezet, dus ik weet niet of jullie hierin ook een schifting kunnen maken of alle arbeidsrelaties noteren dan.

LiekeSterkHuis_0-1713171497691.png

 

Gerdine
CHAMPION *

door Gerdine

Bedankt voor je reactie. Wij werken met schifting op P05044, dus hier is alles in mogelijk. 

Ik zie dat invoercode 01910 is gekoppeld aan kilometerregeling 8, bij ons onder zakelijke kilometerregeling valt. Ik zie wel dat we volgens Gemal dit om kunnen zetten naar woonwerk, dus dit nu aangepast naar woon werk. Ik ga er mee aan de slag, bedankt voor je reactie. 

 

Bovenstaande uitvoercodes zijn standaard opgenomen in grondslag 55124 - zakelijke reiskosten. Als je deze uitvoercodes als woonwerkverkeer wilt definieren kan je deze uitvoercodes verwijderen uit grondslag 55124 - grondslag reiskosten zakelijk fisc en opnemen in grondslag 55126 - grondslag reiskosten woonwerk fisc.