Mijn Communities
Help
Andrea Hulstein
CHAMPION *

Overplaatsingen in bulk

door Andrea Hulstein

Op dit moment worden overplaatsingen in bulk (organisatiewijzigingen) handmatig gedaan of via een import middels het DPIA100 bestand. 

Bij DPIA100 komt de planning en reporting vooraf heel nauw en de klus blijkt per saldo tijdrovender dan handmatig overplaatsen. Daarnaast is DPIA100 foutgevoelig ivm de vele macro's.


Binnen DOWR zijn we van mening dat dit soort workarounds niet de manier zijn en we hebben Raet verzocht om dit onderwerp te plaatsen op de Roadmap.

Hoe gaan jullie om met bulk-overplaatsingen? Zijn er meer organisaties die dit onderwerp op de roadmap willen?

5 ANTWOORDEN 5

door Andrea de Bie - Hazelhof

Wij doen dit via collectief muteren, daarna moet de inzet dan gesynchroniseerd worden. 

Marcel Bouman
CHAMPION **

door Marcel Bouman

Als er grote administratieve/organisatorische veranderingen zijn dan pak ik ook de overplaatsingen over, en doe dat rechtstreeks in Beaufort. Daar hoeft een leidinggevende dan niet tientallen mutaties voor in te dienen.

Ik gebruik daarvoor echter geen DPIA100 maar dat gaat eenvoudig via een import kolommutaties. Zo'n bestand is in no-time gemaakt en geimporteerd. NB: wij hebben slechts één inzetregel per dienstverband, dat is wel belangrijk om te weten.

Andrea Hulstein
CHAMPION *

Dank voor je reactie @Marcel Bouman .

Ik heb dat eens getest via kolommutaties en dat lukte niet. Raet gaf toen aan dat dit inderdaad niet kan met kolommutaties.
Kun je aangeven welke rubrieken jullie muteren? Bij ons gaat het om P01106 OE en P01134 kostenplaats loonverdeling.
Ik hoor graag nog even, dankjewel!
(overigens laten wij het de managers ook niet doen hoor, dit gebeurt handmatig bij de PSA).

Goedgekeurde oplossing
Marcel Bouman
CHAMPION **

@Andrea bij bulkoverplaatsingen importeer ik uitsluitend de P01106 (let op: gebruik de technische sleutel hiervan, niet het "feitelijke/zichtbare" nummer van de OE!). En dit is gewoon een IKM, dat kan prima.

Inzet en loonverdeling gebeurt niet met import:

- inzet synchroniseer ik 2 keer per dag middels een batchopdracht van functie 170150

- genereren gekoppelde loonverdeling voert de SA handmatig uit op de voor hun passende momenten

 

NB: wij hebben per dienstverband slechts één inzetregel.

Andrea Hulstein
CHAMPION *

Super, dit helpt ons al weer een stuk verder, dank je!