Mijn Communities
Help
Roel_Harmsen
CHAMPION ***

Verschillende acties op ander tijdstip uitvoeren actieve signalering

door Roel_Harmsen

Dag,

 

Is het mogelijk om verschillende acties op andere tijdstippen uit te voeren wbt actieve signalering?

Hieronder staan nu 2 acties, maar ik wil gaan uitbreiden. Kan de eerste actie bijvoorbeeld elke dag om 2100uur en de 2e actie eens per week? (of welke volgorde dan ook).

En zo ja, waar kan ik terugvinden hoe ik dit ingesteld heb om het eventueel aan te passen?

 

 

Roel_Harmsen_0-1727332358050.png

 

3 ANTWOORDEN 3
Roel_Harmsen
CHAMPION ***

door Roel_Harmsen

Dag @brussaard-c ,

 

Maar de actie zal wel uitgevoerd moeten worden in een batch, anders gaat het nooit werken lijkt mij?

En het starten acties workflow zal ook in een batch moeten zitten.

 

Wat betreft datums kan ook, maar deze kunnen ook totaal verschillend zijn ivm uitdienst datum. Die wil je elke dag laten starten dus, terwijl een ander misschien eens per week of eenmalig nodig is.

brussaard-c
CHAMPION ***

door brussaard-c

@Roel_Harmsen , 

 

Ja zeker. Starten acties workflow zal op zelf te bepalen momenten in een batch geplaatst moeten worden.
Dit zelfde geldt voor Handmatig genereren signalen.

 

Als je iedere dag beiden in een batch zet, dan pikt de signalering op basis van de brondatum per individueel geval de actie op.

brussaard-c
CHAMPION ***

door brussaard-c

@Roel_Harmsen , 

 

Goede morgen Roel, 

 

Leuke en interessante discussie om in mee te gaan. 

 

Ik zelf heb er in iedergeval voor gekozen om in iedere Signaal bij de brondatum een rubriek te kiezen, waarbij de desbetreffende rubriek wordt aangemaakt op een moment dat in een formulier wordt bepaald.

 

Als ik bijvoorbeeld wil dat formulier xyz iedere week wordt geactiveerd, dan bouw ik in het desbetreffende formulier een script waarbij er een datum wordt gemuteerd.

 

Stel ik wil dat een dag na de brondatum het signaal wordt aangemaakt, dan stel ik in het script in dat als vandaag het formulier wordt geopend via bijvoorbeeld een workflow, en wordt afgehandeld, als datum de datum van vandaag + 7 dagen als nieuwe brondatum wordt meegegeven. 

 

Misschien dat er iemand is met een nog handigere methode. 

Deze methode werkt in iedergeval voor ons.

 

Groet, 

 

Christian